Dag 6 08032022 Valley of fire naar Lake mead

8 maart 2022 - Lake Mead National Rec. Area, Nevada, Verenigde Staten

Het iets langer blijven liggen gaat steeds beter . Vanochtend waren we pas om 6.30 uur op . Na even met het thuisfront te hebben gefacetimed, zijn we rustig aan naar Lake mead national recreation area gereden. De uitzichten zijn prachtig , heel veel kleuren in de woestijn .

we hebben ook besloten om toch even langs roadbear te rijden in Las Vegas om toch even naar de rammelende koelkast te laten kijken . Ze gaan er een andere koelkast in zetten in de hoop dat het dan voorbij is. Ondertussen lopen wij even naar de Walmart waar we wat kleine boodschappen hebben gehaald en een topper voor op het matras. De matrassen in de camper zijn niet om over naar huis te schrijven…

Tegen half 1 waren we weer bij Road Bear en stond onze witte Zonzoeker weer klaar. We zijn snel weer vertrokken en een uurtje later heerlijk gelunched bij Boulder Bassin onderdeel van Lake Mead. Het is de eerste keer deze vakantie dat we buiten konden lunchen. Daarna naar Boulder Campground gereden om een slaapplekje voor vannacht te zoeken. Ook hier first come and first service. Huuhhh ook hier de camping (meer dan 80 plekken) ramvol!….op 1 plekje na op nr 2. Snel de plek gereserveerd en de campingstoelen en tafel geplaatst om aan te geven dat deze plek bezet is. Tegen 15 uur zijn we naar de Hooverdam gereden. Een van de oudste stuwdammen van de USA die gebouwd is tijdens de crisisjaren in het begin van de dertiger jaren van de vorige eeuw! Wow wat een mooie dan maar die nieuwe brug (2010) naast de Dam mag er ook zijn. Dan ben ik toch weer blij dat mijn opleiding Civiele Techniek toch de juiste was -:). Gelukkig konden we nog de laatste kaarten van de tour door de Hooverdam bemachtigen!
Tegen 17 uur waren we weer bij de camping en na de smakelijke kip met rijst doen we nog wat spelletjes voordat we gaan slapen en dromen over Red Rock Canyon.

Oh ja de koelkast?…..die nieuwe maakt ook lawaai -:(. Hopelijk is deze snel op temperatuur

Overnachting.    Boulder campground, plaats 2

Weer. Zonnig 18-20 gr

1. May en Corry Derks:
    9 maart 2022
    Wat valt er veel te zien in de USA en voor ons te lezen en plaatjes kijken!
  2. Marga:
    9 maart 2022
    Heerlijk om mee te reizen.
  3. Marijke Bongers-Meulepas:
    11 maart 2022
    Echt mooie foto's en prachtig om te zien. Fijn om mee te reizen zo van al dat mooie wat jullie zien!