Dag 55 26042022 Seacliff State Beach naar Yosemite

26 april 2022 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Nadat we toch aan de golven zijn gewend, hebben we redelijk goed geslapen en zijn we pas tegen 9:15 uur gaan rijden. Dat is eigenlijk een uurtje later dat we volgens het schema zouden moeten -:)

Vandaag een lange reisdag van ruim 300 km naar Yosemite!!!

Maar eerst ff naar de Safeways in Aptos en daar ook maar meteen de tank volgegooid. Tegen tienen waren we dan echt op pad. Het eerste deel van de route ging over goede snelwegen waardoor we redelijk snel bij San Luis Reservoir aankwamen. We hebben daar een bezoek gebracht aan het Visitor Center. Het was totaal niet druk (2 auto’s op wel 100 parkeerplaatsen) dat Marco de camper gewoon op een aantal parkeervakken had geplaatst. Net nadat we waren uitgestapt, kwam een medewerkster aanlopen dat dat toch niet de bedoeling was en dat de camper gewoon op de RV plekken gezet moest worden. Binnen vond ze dat ze een toch een beetje teveel volgens het boekje gehandeld had en heeft ze ons hartelijk welkom geheten en uitgelegd hoe het drinkwatersysteem in Californië werkt. Heel bijzonder om te weten dat LA en San Diego hun drinkwater grotendeels uit Noord-Californië krijgen en dat het water via grote kanalen wordt getransporteerd.

Verder rijden we hier door een landbouwgebied waar ook veel fruit wordt geteeld. En dus zijn er ontelbare kraampjes langs de kant van de weg met kersen, avocado’s, kiwi, aardbeien enz. Vandaag hebben we mijn ouders niet bij, anders waren we niet opgeschoten vandaag. Haha mijn vader wil altijd kersen van een kraampje kopen.

Na een lekkere bak koffie en een stroopwafel (ja we hadden ze weer gevonden) zijn we doorgereden naar Yosemite. Dit keer via Highway 140 het park ingereden. Halverwege kregen we wel te maken met een omleiding aangezien een deel van de weg is weggeslagen. De Amerikanen leggen dan gewoon twee baileybruggen neer en je vervolgd je weg aan de overkant van de rivier. Wow wat een mooie binnenkomst en mooie watervallen en rotsformaties. Je rijdt dan ook parallel aan de Merced River dus via het dal kom je ook Yosemite binnen., dus met weinig hoogteverschillen. Overigens kan je deze weg ook fietsen zien we!

Nadat we aangekomen waren op de camping zijn we lekker in de zon gaan zitten en aan het einde van de middag hebben we weer het vuur aangestoken. De zalm op de BBQ was wederom heerlijk.

Kortom gewoon weer super om met je camper in Yosemite Valley te staan en te genieten van de mooie rotsen en hoge bomen. Morgen gaan we weer wat mooie wandelingen maken. We staan drie nachten in dit mooie park.

Upper Pines campground Yosemite Valley plek 53 (zonder voorzieningen)

Weer 22 graden en volop zon

Km gereden: 316 km