Dag 54 25042022 SeaCliff State Beach met bezoek aan 17 miles drive

25 april 2022 - Aptos, California, Verenigde Staten

Vannacht hebben we helaas niet zo beste geslapen. We slapen dicht bij de zee en dit is mooi overdag en in de avond maar snachts kan je de golven helaas niet uit zetten. Wij hebben het uit knopje niet gevonden -:). Daarnaast is Angeliek verkouden en dat gaat gepaard met …. Je raadt het wel….. snurk snurk….

Tegen 07.45 uur zijn we toch maar opgestaan en na onze dagelijkse ochtendritueel van ontbijtje met koffie zijn we op weg gegaan naar Monterey om de 17 miles drive te rijden. Eigenlijk hadden we dit gisteren willen doen, maar vanwege de Marathon lukte dit niet. Aangezien hetgeen we vandaag op de planning hadden staan ook wat minder florissant erbij stond vanwege brand (Big Basin Redwoods) van afgelopen jaar, kwam het goed uit om vandaag de 17 miles drive te doen.

Eerst een stukje terug naar Monterey en daarna wilde we bij het strand bij Monterey de Heart Shaped Rock fotograferen. Maar hoe goed we ook hebben gekeken op het strand, hij was niet te vinden. Overigens is de kust wel schitterend en zijn de golven hoog. Er wordt ook gewaarschuwd voor een sterke branding. Dan maar door naar de 17 miles drive. Na het betalen van de toegang zijn we als echte toeristen alle mooie punten afgereden en zijn we regelmatig gestopt. Allen bij Cypress Point Lookout mochten we niet stoppen. Het is broedseizoen voor de seal puppy’s.

Uiteraard zijn we gestopt bij The Lone Cypress de bekende meer dan 250 jaar oude alleen staande Cypress. De volgende stop was bij The Lodge at Pebble Beach. Daar ligt de mooiste golfbaan van Amerika maar er liggen er langs de 17 miles drive wel een stuk of 5. Allemaal schitterend gelegen. We hebben een bezoekje gebracht aan het Visitor Center waar het uiteraard over Golf gaat en alle toernooien die hier bij gespeeld.

Omdat hert tegen lunchtijd was, hadden we het idee opgepakt om eens luxe te gaan lunchen bij de Lodge at Pebble Beach. We wisten alleen niet of we met onze kleren zo naar binnen mochten. Dat was geen probleem en zodoende hadden we een mooie plekje buiten bij het restaurant met uitzicht op de laatste hole van Pebble Beach golfbaan.  We hebben heerlijk gegeten en van het uitzicht genoten. We hebben ook nog stiekem even gekeken wat de prijs was van een overnachting in dit 5 sterren hotel. Haha daar kan je luxe van op vakantie (range tussen de 2.500 en 6.500 dollar per nacht….).

Op de terugweg hebben we nog een bezoekje aan de Walmart gebracht en een extra stoel gekocht zodat Britt ook straks lekker kan buiten zitten.  Eenmaal terug bij de State Beach hebben we heerlijk in de zon gezeten en Angeliek heeft nog even wat slaap ingehaald van afgelopen nacht.  Haha we zijn benieuwd hoe het vanavond zal gaan met het geluid van de golven en…..

Morgen gaan we naar Yosemite waar we een campingplek in Yosemite Valley hebben kunnen bemachtigen voor 3 nachten !

Seacliff State Beach plek A5 zonder voorzieningen

Weer: 22 graden zonnig

Km gereden: 144 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maria Meulepas:
    26 april 2022
    Zo mooi de 17 Miles drive dat was toch echt genieten. En Angeliek niet ziek worden.
  2. Nicole:
    26 april 2022
    Wat zien jullie toch een hoop!
    Ik geniet mee!!
  3. Marijke Bongers-Meulepas:
    26 april 2022
    Mooie foto's weer van een prachtige zee! Jammer dat het zo'n geluid maakt voor jullie nachtrust. Maar jullie genieten er wel van! En wij van het lezen en foto's kijken van de mooie natuur daar! Dank je en goede reis verder!
  4. Ina:
    28 april 2022
    Wat heerlijk zolang rond toeren in de USA, ik ben jaloers😉maar geniet wel van jullie foto’s, veel bekende plekjes, straks het prachtige Yosemite, zo leuk om daar te kamperen🙂