Dag 52 23042022 Pfeiffer Big Sur State Park

23 april 2022 - Big Sur, California, Verenigde Staten

Brrr het was koud toen we wakker werden, maar zagen wel dat er weer een strak blauwe lucht was.  Nog eventjes de verwarming kort aangezet om de ergste kou uit de camper te halen. Na het ontbijtje zijn we rustig naar de ingang van het park gewandeld. Omdat het een uitgebreid State Park is met meerdere gedeeltes waar je kan kamperen is het toch nog een aardige wandeling naar het Park Ranger Station toe.

We wilden daar ook even naar toe lopen omdat we hebben gezien dat zondag 24 april de Big Sur marathon is. en de camping ligt uiteraard bij het startpunt. De Marathon gaat van Big Sur naar Carmel by the sea en aangezien we zondag richting die kan op moeten…  De weg blijkt vanaf 04.30 uur tot 13.00 uur afgesloten te zijn en we hebben dus 2 opties. Ofwel ochtends heel vroeg om 04.00 uur te vertrekken of na 13.00 uur. We vragen of we dan tot 13.00 uur op onze campingplaats mogen blijven staan en dat is geen probleem. Dan is onze keuze ook zo gemaakt. We blijven lekker tot 13.00 uur.  Ook omdat in dit State Park er een laundry is, kunnen we mooi ook nog even de was doen.

Hierna hebben we bij de Lodge een lekkere cappuccino genomen en hebben we heerlijk in de zon gezeten. Angeliek had nog een wandeling is gedachte naar Pfeiffer Falls en aangezien het pad ook bij de lodge begint hebben we maar meteen ook deze wandeling meegepikt.

Het was een niet zo’n lange wandeling, maar wel pittig met al die trappen. Het uitzicht maakte veel goed ! We waren echter niet alleen, maar ook met een groep Chinezen. Wat een herrie maken die, maar goed toen ze vertrokken was het gelukkig weer rustig! Na de wandeling weer naar beneden hebben we bij de Lodge nog 2 muffins gekocht voor vanmiddag bij de koffie.  We hebben besloten om vanmiddag lekker op de camping te blijven en niet meer te gaan reizen met de camper. Het is super lekker weer en dit State Park is werkelijk mooi gelegen. Plekken in de schaduw en zon tussen de hoge Sequoia’s ! Wat wil je nog meer.

Ook de stellar Jag (Blauwe Vogel) blijft hier lekker rond vliegen en met het kampvuurtje erbij en een boekje en spelletjes is het helemaal prima.  Ook de douches zijn hier brandschoon en lekker warm! We hebben heerlijke hamburgers van de BBQ gegeten en bij het kampvuur was het nog prima om buiten te zitten. Rond de klok van 9 zijn we naar binnen gegaan. Morgen staan we vroeg op en gaan we de start van de Marathon bekijken die om 06.30 uur is en we moeten nog wel een stukje lopen richting de start.

Overnachting:   Pfeiffer Big Sur State Park, plek 64, geen voorzieningen. Wel mooie Douches en Wasserette !

Weer:                 21- 22 graden met zon

Km gereden:     0 km