Dag 51 22042022 Morro Bay - Pfeiffer Big Sur State Park

22 april 2022 - Big Sur, California, Verenigde Staten

Vanochtend vroeg heeft het nog even geregend, maar daarna werd het al snel droog en kwam de blauwe lucht ook weer tevoorschijn. Boven zee was de lucht ook blauw en het achterland met de bergen hing de bewolking.

Na een relaxed ontbijtje en toen we ons aan het gereed maken waren om te gaan vertrekken, zagen we schuin tegenover onze camper een camper die we vaker hebben gezien. Het is de camper van mensen die we in Lake Havasu hebben ontmoet en met hun zelfgebouwde camper, in Amerika rondtrekken.  Dat was wel een verassing want we wisten niet van elkaar dat we elkaar 11 dagen later toen we uit Lake Havasu vertrokken ze opnieuw zouden treffen in Morro Bay. We hebben afgesproken dat we bij onze volgende reis kijken of we elkaar kunnen opzoeken.

Daarna zijn we op pad gegaan om vandaag een deel van Highway 1 te doen, maar eerst tanken. We zijn benieuwd of de nieuwe tankdop wel beter blijft zitten en we de ducktape in de camper kunnen laten. Haha dat is tot nu het geval. Onze eerste stop wat bij Esterio Bluffs waar zeehonden lekker in de zon lagen. We hebben een korte wandeling gemaakt en daarna doorgereden naar William H. Hearst Memorial state beach. Daar hebben we een lekker kop koffie genomen ook genoten van het uitzicht.

Ook het volgende punt ligt dichtbij en dat is bij de zeeolifanten kolonie. Gelukkig stond de wind goed en stonk het niet zo erg. Al die beesten liggen op het strand en soms worden ze even wakker of gooien ze met hun vin of staart zand over de rug heen. Waarschijnlijk is het een soort zonnebrandolie of verbranding te voorkomen maar de biologen weten dit niet zeker! Tussen de zee olifanten lagen ook de seals (zeeleeuwen).  Omdat er een sterke branding was, zag je de golven ook op de rotsen beuken. Dat gaf een mooi gezicht en foto’s. Helaas hebben we deze geschoten met onze grote camera waarop we een grote telelens hebben. Helaas staan deze foto’s niet in ons reisblog.

Daarna hebben we rustig gereden op Highway 1 en genoten van het mooie uitzicht en zo nu en dan een stopje gemaakt. Je kan wel zien waar de aardverschuiving van een paar jaar geleden heeft plaatsgevonden. Tegen 16.00 waren we op de camping en hebben direct het vuurtje aangemaakt. Het belooft vanavond koud te worden, dus we wilden er op tijd bij zijn ;-). Het was een lastig vuurtje omdat het de dag van te voren ook hier veel geregend heeft, maar uiteraard hebben we hem wel aan gekregen !

Het diner hebben we in onze camper genuttigd en tegen 21.30 uur ging het licht uit. Morgen willen we wandelen in de omgeving en zondag blijkt er een marathon te zijn op highway 1. Dat betekent dat we pas laat van de camping op zondag kunnen vertrekken.

Nog een leuk nieuwtje. Ons Nichtje gaat met ons een stukje meereizen. Dat vinden we erg gezellig en zij hopelijk ook. We gaan ze lekker in de watten leggen en ze pakt een mooi stuk route mee naar Sequoia, Grand Canyon, De National Parken van Utah, Page en nog een paar mooie State park.s. We zijn erg benieuwd hoe ze het gaat vinden !

Overnachting:   Pfeiffer Big Sur State Park, plek 64, geen voorzieningen.

Weer:                 16-17 graden met zon

Km gereden:     157 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maria Meulepas:
    24 april 2022
    Wat een bofkont Britt wel heel leuk dat jullie dat doen, alvast veel plezier maar dat gaat zeker lukken.
  2. May en Corry Derks:
    24 april 2022
    Wel weer iets heel anders Britt! Eerst afgelopen winter skiën en nu lekker in de USA rondtoeren! Veel plezier allemaal!
  3. Willem en Clasien:
    24 april 2022
    Weer een leuk verslag. Wat gezellig dat jullie nicht strakjes mee gaat genieten van jullie mooie avonturen, geweldig voor haar!!
  4. Susanne:
    25 april 2022
    Wat leuk voor Britt en gezellig goor jullie. Veel plezier samen!