Dag 4 06032022 - Valley of Fire State Park

6 maart 2022 - Valley of Fire State Park, Verenigde Staten

Het lukt ons nog steeds niet om in het ritme te komen. Een lawaaierige koelkast in de camper en opstijgende verkeersvliegtuigen zorgen ervoor dat we om 4:00 uur 's ochtends weer klaarwakker zijn. Uiteindelijk hebben we het tot 5:45 uur kunnen rekken. Angeliek lekker onder de douche op de camping en ik zorgde voor  een lekker ontbijtje. Het was wel lekker afgekoeld maar een goede verwarming in de camper en mooie ochtendgloren maakt een hoop goed.
Oh ja! niet vergeten de slide-out moet weer naar binnen anders kunnen we niet vertrekken! Om 6:45 uur vertrekken we naar Valley of Fire Statepark, nu met betere temperaturen. Zondagochtend lekker rustig op de weg! en via de buitenwijken van Las Vegas en langs Nellis Air Force Base (niks te zien!) naar de Interstate 15. Na een klein uurtje kwamen we aan bij Atlatl Campground. Hmmmm op de borden staat "Campground Full"  en we kunnen helaas niet vooraf reserveren. Zouden we een plaatsje kunnen bemachtigen? We kwamen aan bij plek nr 1 en daar was een leuk Amerikaans stel met een megagrote caravan bezig om in te pakken! Na 10 minuten draaide ik de camper in zijn achteruit op de site. Woow wat een plek!!! mooie rode rotsen kleurend in de zon, echt een plaatje!!. Top dit!! De camping had nog voldoende plekken maar die liep in de loop van de ochtend wel vol. Het loont wel de moeite om vroeg op te staan -:)

Met een lekkere bak koffie genieten we van het zonlicht en het uitzicht. Om half 10 zijn we begonnen met een wandeling naar de Atlatl Rock met zijn aparte rotstekeningen en Arch Rock. Wooww echt een mooi park! Uiteindelijk zijn we via de Beehives weer naar de camping gelopen. Na een lekker soepje hebben we lekker de hele middag in de zon gezeten. Ik denk dat we iets verkleurd zijn. Met zo'n mooie omgeving gaan we zometeen BBQ-en voordat de zon om 17:40 onder gaat!

Overnachting:   Valley of fire state Park, atlatl campground, plaats nr 1
Weer:                  15-17 gr met zon

1. Jan Laarakkers:
    De Hoover Dam niet bezocht erg interessant
  2. Marga:
    7 maart 2022
    Wat een prachtig omgeving is dit toch.
  3. Pauline:
    7 maart 2022
    Die eerste foto, supermooi:)
  4. Vivianne:
    27 maart 2022
    Grappig dat jullie dag 2 met camper daarheen reden. Wij reden op zaterdag gelijk erheen. Hadden laatste plek (okt 2019)