Dag 22 24032022 Een dagje vol stekeligheden

24 maart 2022 - Catalina State Park, Verenigde Staten

Vandaag blijven we in de buurt van Tucson. Omdat het komende dagen erg warm gaat worden 34 – 37 graden hebben we het programma iets omgegooid. We hebben maar eens bedacht om vandaag naar Saguaro National Park (west kant) / Tucson Mountain District en het Arizona Sonora Desert Museum te bezoeken.

Alleen toen we vanochtend wakker werden was het erg koud. Er bleek zowaar nachtvorst aanwezig te zijn. Deze zat op de stoeltjes van de buren. Brrrrr. Echter zodra de zon op komt wordt het snel warmer en al met al werd het vandaag toch zo’n 28 gr.

Zoals gezegd zijn we al vroeg op weg gegaan en als eerste hebben we een kleine wandeling gemaakt bij Saguaro National Park. Er staan veel Saguaro’s.. Deze cactussen groeien erg langzaam en als ze 70 jaar zijn krijgen ze hun eerste armen. Wanneer de cactus 150 jaar oud is kan hij een lengte bereiken tussen de 12 tot 15 meter en 40 armen hebben. Ze worden ongeveer 200 jaar oud. Eind april komen er in de nacht crèmekleurige bloemen in die een paar uur naar zonsopgang alweer verwelken. We zijn nog iets te vroeg voor het bloemenseizoen, echter dat belet ons niet om er soms lustig op los te fantaseren als we weer zoveel cactussen zien staan 🤪🤪🤪.. We aten het aan jullie fantasie over…

Na een kort bezoek aan het Visitor Center zijn we naar het Arizona Sonora Desert museum gereden voor een bezoekje.  Dit is een erg leuk uitstapje omdat ze er een botanische tuin hebben, dieren uit de woestijn herbergen. Het is meer een natuurpark dan een museum.  We hebben netjes alles bekeken en zijn ook tot de conclusie gekomen dat de Agave etc die in Nederland groeit maar een slap aftreksel is van hetgeen je hier vindt. Ook waren we verrast door de vele soorten cactussen waarvan sommige wel erg vreemd van vorm zijn….

Verder was er Wifi op het natuurpark en hebben we uiteraard gefacetimed met de familie Meulepas en ons nichtje Britt in Oostenrijk. Erg leuk om te zien dat ze het zo naar haar zin heeft en volgens ons nog eerst een week moet bijslapen als ski avontuur erop zit. We hoorden ook alweer vele andere plannen. Ook even met de buurtjes bijgepraat en onze oppas van ons huis heeft het erg naar zijn zin horen we. Haha we hopen dat als we terug zijn eind augustus we nog binnen kunnen 😜😜

Omdat het toch wel erg warm is geworden zijn we daarna rustig teruggereden naar de camping waar we nu lekker in de schaduw zitten te relaxen. We moeten zo dadelijk nog gaan eten (18.30 uur) en dat wordt vandaag een gemakkelijke maaltijd omdat we niets hebben uitgehaald. Dat wordt Soep, Smac en een broodje.

Morgen gaan we nog naar het Pima Air Space museum en daarna gaan we rustig naar de Koa Camping waar we 2 dagen staan (in Tucson). Daar hebben we Full Hook-up en wasmachines (ook wel nodig…) en uiteraard een zwembad. Het lijkt wel zo gepland dat we op de warmste dagen bij het zwembadje kunnen zitten !

Overnachting:            Catalina State Park, Mail Campground, plaats A19

Weer:                         ochtend 7 gr, middag 28 gr zonnig en blauwe lucht

Gereden:                    99 km

1. Mieke Dijkers:
    25 maart 2022
    Elke ochtend, nog in bed, lees ik jullie verhaal. Ik word er zo blij van. Wat genieten.
    De plekken waar jullie nu zijn geweest maar ook Tucson is ons bekend. Erg mooi allemaal.
    En ja.... de fantasie wordt wel geprikkeld bij al die gekke cactussen hahaha 😉🤭

Geniet ze!
  2. Carin:
    25 maart 2022
    Elke ochtend lees ik tijdens het ontbijt jullie verhalen. Echt geniet. Wat een mooie foto’s weer. Tja en die cactussen…..die prikkelen inderdaad de fantasie 😅
  3. Dickie van Wijk:
    25 maart 2022
    Prachtige foto’s en van die strakblauwe lucht word ik heel blij. Allemaal zo herkenbaar.
    Krijg zo nog meer zin in onze reis van volgend jaar in q2.
    Veel plezier in het vervolg van jullie reis.
  4. Marga:
    25 maart 2022
    Weer met plezier jullie verhalen gelezen, wat heerlijk toch die vrijheid.