Dag 11 13032022 Red Rock Canyon State Park - Palms Springs

13 maart 2022 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

We beginnen vandaag weer met een waarschuwing van het National Weather Center voor harde wind. Zeg maar de Amerikaanse variant van code geel met windstoten tot ruim 90 km/h. Het is sowieso slecht weer in Amerika met in de noordelijke staten sneeuwstormen en koud. Het was vandaag in Mississippi kouder dan in Alaska! De waarschuwing voor harde wind geldt van 5 uur vannacht tot 5 uur maandagnacht!
Het was net 4 uur in de nacht of onze camper begon al lekker op en neer te wiebelen. We hadden wederom medelijden met al die tentjes op de camping. Niet veel later zagen we enkele campinggasten in de holst van de nacht vertrekken. We hopen dat ze snel een beter heenkomen hebben gevonden. Al met al heeft het een uurtje stevig doorgewaaid en ging de wind iets liggen. Hierdoor zijn we nog even in slaap gevallen en werden we tegen 8 uur pas wakker. Het wordt steeds later met ons! Ooohh nee toch niet! Via Petra een oud klasgenootje van Angeliek die met haar vrachtwagen door Amerika rijdt gaf gisteren via de app al aan dat in de meeste staten vannacht de klok een uur vooruit wordt gezet. Het tijdsverschil is nu nog 8 uur!

Na wat bammetjes en een bak koffie zijn we toch maar gaan rijden. De snelwegen die we vandaag gaan rijden vallen onder de genoemde waarschuwing. Op Highway 14 en 138 goed opletten voor bestuurders met hoge voertuigen. Gelukkig viel het eerste stuk mee, en in de verte zagen we de Airplane Graveyard nabij Mojave Airport liggen. Hier staan oude en overtollige verkeersvliegtuigen waaronder ook een KLM Boeing 747. Daarnaast staan er ook 2 A380 van China Southern Airlines die vanwege de Covid pandemie eerder zijn afgeschreven en sinds februari dit jaar in de mottenballen staan in de woestijn.

Aangezien onze reis voorspoedig verliep zijn we ook maar een kijkje gaan nemen bij de hoofdingang van Edwards Air Force Base nabij Rosamond. Het was stil bij de basis (logisch het is zondag). Bij Century Circle nog wat foto's hebben gemaakt van wat testvliegtuigen die hebben gevlogen tussen de jaren 50 en 70 van de vorige eeuw. Die ouwe meuk zoals de Super Sabre, Delta Dagger, Thunderchief en streak, de Voodoo en uiteraard de good old F-104 Starfighter, de raket op wielen! Ze zagen er nog redelijk goed uit voor hun leeftijd.....hee dat heb ik meer gehoord -:)

Daarna via Lancaster, Cajon Junction (nog even getankt voor 6 dollar per gallon!...dus niet helemaal volgetankt) en via Interstate 15 naar San Bernardino. Daar wilden we snel ook wat boodschappen doen bij de Walmart, maar man oh man wat een winkel. Geen vers afdelingen, mega rijen voor de kassa, personeel dat uiterst ongemotiveerd rondloopt en zeker geen extra kassa gaat openen en uiteindelijk nog geen verse boodschappen gescoord maar wel Corona...

We op weg  kwamen we in de wegwerkzaamheden en de zondagmiddagspits aan. Hier zie je dat de onderhoud van vooral de betonwegen broodnodig is. Als onze snelwegen er zo bij liggen als hier zouden er in Nederland allang kamervragen zijn gesteld. Na wat gevloek en getier van de bestuurder van vandaag kwamen we uiteindelijk toch mooi op tijd aan bij onze camping in Palm Springs. Na een lekkere duik in het zwembad, goede WIFI, wasje gedraaid gaan we zo steak met zoete aardappelen eten!..jammie.

Toch nog even iets. De benzine wordt steeds duurder. Daar waar we in Las Vegas en omgeving nog voor $3,7 konden tanken en eergisteren nog voor $ 4,8 in Californië hebben we vandaag de $ 6 dollar aangetikt. Je ziet ook dat hier de benzine fors duurder is geworden. Echter we laten onze pret hierdoor niet bederven !
Verder hebben we een langer touw gekocht zodat de familie permanent kan blijven hangen in de camper ! Echt leuk !

Spelletjes hebben we nog niet gespeeld op dit moment dat we dit schrijven (19.30 uur).

Overnachting:   Palm Springs / Joshua Tree KOA camping, plek 92
                            alias gravelplaat en helaas vanavond geen mooi uitzicht,
                            maar wel een lekker zwembad, wifi en wasmachine.
Weer:                 vanochtend 6 gr opgestaan en vanmiddag 26 gr met zonnetje maar ook veel wind
Km gereden:     334 km incl. uitstapje naar Edwards Air Force Base
Zonnepark/Windmolens     niet te tellen hoeveel er hier staan/liggen en dicht op elkaar.
                            Kilometers lange zonneparken en windparken.

1. Petra Webb:
    14 maart 2022
    Leuk om jullie verslagen te lezen! De wegen zijn bijna overal zo slecht tegenwoordig. Ik weet niet of jullie op I-40 tussen Flagstaff en California state line nog komen maar dat stuk is nog veel erger dan SAN Bernardino is.
    De klok is overigens overal vooruit gegaan behalve in: de enige 2 Staten die de klok niet verzetten zijn Arizona en Hawaii (leuke Trivia vraag!) 😊
    Mooie foto’s en hopelijk komen we elkaar onderweg ergens tegen!
  2. Marga:
    14 maart 2022
    Zo ik heb nu alle verhalen weer gelezen en dat is heerlijk om zo mee te genieten, die vrijheid lijkt mij heerlijk.