Dag 10 12032022 Death Valley National Park – Red Rock Canyon state Park

12 maart 2022 - Red Rock Canyon State Park, Verenigde Staten

Jeetje we warden vanochtend pas om 7.15 uur wakker. Dat is een record deze vakantie :-).
Marco heeft wel vannacht de spaarzame struiken die er nog stonden omgezaagd, maar dat is ook niet vreemd na een lekker borreltje van gisterenavond (de BaCo).Na een heerlijke douche in de camper (die prima werkt evenals de Heater) zijn we op pad gegaan en hebben in de ochtend Mesquite Sanddunes bezicht. We hadden geen zin in wandeling door het mulle zand dus we hebben op afstand de zandduinen bekeken….. ook wel eens lekker.

Onze weg hebben we vervolgd richting Father Crowley Vista Point. Dit is het punt bij Rainbow Canyon waar regelmatig gevechtsvliegtuigen van de Amerikaanse luchtmacht en marine oefenen. Helaas was dit vandaag (zaterdag) niet het geval. Wat wel leuk is dat er op een informatiebord een foto van een Nederlandse F-35 staat (die door deze Canyon vliegt) in de tijd dat ze voor hun testfase nog gestationeerd waren op de nabijgelegen Edwards Air Force Base. In 2019 is er een F-18 Super Hornet neergestort in de Canyon, waarbij helaas de piloot om het leven is gekomen. Het is dus niet zonder risico. Wij hopen dat we nog ergens deze vakantie nog een paar militaire vliegtuigen in actie zien, nu ook Luke Airforce Days niet doorgaan.

Daarna zijn we richting onze eindbestemming van vandaag gegaan, Red Rock Canyon State Park. Je denkt in eerste instantie dat dit SP echter aan de Highway ligt, maar gelukkig ligt het toch iets van de snelweg af. Het is een klein, maar zeer mooi State Park met mooie rotspilaren die in de loop van tijden zijn ontstaan. De camping ligt tegen deze rotspilaren aangeplakt als het ware. We hebben in de namiddag nog een klein tippeltje gedaan over de camping en reisverslagen van afgelopen dagen bijgewerkt (op deze camping hebben we Wifi tot begin van de avond merken we) en gaan het vanavond niet laat maken als het aan Angeliek ligt..

Tussenstanden met de spelletjes marathon (op dit moment nog geen spelletje vandaag gespeeld)

Duizenden                  0-2 voor Angeliek
Yahtzee                      3-3
Mens erg je niet         2-3 voor Angeliek
Skipbo                        4-1 voor Marco

Overnachting:            Ricardo Campground (Red Rock Canyon SP), nr 45
Weer:                         24 graden  zonder wind.
Km gereden:               270 km

1. Femke Meulepas:
    13 maart 2022
    Overal ook zo lekker rustig op de foto’s! Kom je wel (veel) toeristen tegen?
  2. Femke Meulepas:
    13 maart 2022
    Wel volle campings lees ik namelijk….
  3. Mieke Dijkers:
    13 maart 2022
    Zo..... alle verslagen gekozen. Wat een heerlijke reis. Wat een zalig vooruitzicht om 6 maanden vrij te zijn.
    Jullie schrijven leuk. Reislogger is een fijn blog om bij te houden hè... vooral via de app. Ik werk er zelf ook mee.
    Heel veel plezier en ik heb me aangemeld hoor!
  4. Carin:
    13 maart 2022
    Wauw wat een mooie verhalen en foto’s weer! Fijn dat jullie zo genieten.
  5. Dickie van Wijk:
    13 maart 2022
    Fijn weer iets van jullie te lezen/zien. We begonnen het te missen.
  6. Marijke Nieuwenhuis:
    13 maart 2022
    Mooie verslagen van jullie. Dat is nog eens heerlijk genieten.
  7. Willem en Clasien:
    14 maart 2022
    Heerlijk vanmorgen bij het ontbijt jullie reisverslagen zitten lezen. Miste ze de afgelopen dagen al. Wat leuk om zo mee te lezen wat jullie allemaal zien. Lijkt wel of we er een beetje bij kunnen zijn. Ziet er trouwens best wel rustig uit op de foto's, weet niet of het echt zo is of dat jullie achter een struik liggen te wachten tot iedereen weg is. Mooi hoor!!
  8. Carlos Geurts:
    15 maart 2022
    Prachtig avontuur, sommige stukken zijn herkenbaar in dat gebied. Zonde dat Luke niet doorgaat. Je kunt daar ook mooi in de landing staan, de moeite waard.