28-07 Cape Dissapointment - Pacific Beach

28 juli 2019 - Pacific Beach, Washington, Verenigde Staten

Gisterenavond zijn we na die mooie zonsondergang en het geluid van de zee op de achtergrond heerlijk in slaap gevallen. Vanmorgen werden we weer gewekt met zonnestralen dat we weer met vol goede moed aan de dag zijn begonnen.

We zijn met de camper naar Long Beach gereden en hebben daar fietsen gehuurd. Je kunt daar de Discovery Trail fietsen en dat betekent dat er fietspaden zijn aangelegd in de duinen (met echt helmgras -:)). Het voelde alsof we in Nederland op vakantie waren  totdat ik in de verte een vogel op een paal zag zitten. Ik dacht in eerste instantie dat het zo'n houten ding was als eerbetoon. Maar opeens bewoog hij zijn kop en ja hoor eindelijk dichtbij die zwarte parkiet met die witte kop, alias de Amerikaanse zeearend ofwel The Bald Eagle!!! Woooowww wat een gaaf beest die we heel gefascineerd 10 minuten hebben kunnen aanschouwen. Daarna was hij er wel een beetje klaar mee met die pottenkijkers die toch geen voedsel komen brengen dat hij wegvloog. Dan zien je nog wel meer zijn impossante figuur -:)

Helemaal voldaan hebben we de fietsen weer ingeleverd en onszelf getrakteerd op een aantal lekkernijen bij de plaatselijke bakker. Best wel een leuk kustplaatsje Long Beach. Daarna zijn we weer in onze camper gesprongen richting Pacific Beach dat ongeveer 200 km verderop ligt. Tegen 15 uur waren we er. Woooww een simpele State Park camping direct aan het strand. Ok een duinenrij van 2m over en je staat op het strand. Dus heerlijk de stoelen op de duinen gezet en lekker zitten chillen. Oh ja ze hebben hier ook gratis WIFI dus we zijn weer helemaal bij.

Zometeen nog maar weer heerlijk genieten van de zonsondergang. Yathzee is nu 4-7 voor Angeliek en ik denk niet meer dat we gaan duizenden -:)

1. Carin:
    29 juli 2019
    Wauw, prachtige foto's van de zeearend! En zoals altijd geniet ik tijdens mijn ontbijtje van jullie verhalen. Have fun today.
  2. Willem en Clasien:
    29 juli 2019
    Wat een mooie foto van de arend.