06-08 hmmmm Glacier np deel II en yoho

6 augustus 2019 - Yoho, Canada

Ook vandaag komen we maar lastig ons bedje uit. Het is lekker fris buiten en warm in ons bedje .

Daarna ontbijtje, maar we zijn weer eens vergeten brood uit te halen dus we doen het rustig aan en bakken er een eitje bij . Zowieso moeten we op zoek naar brood omdat deze op is.  Dus na het ontbijt gaan we eerst in Revelstoke brood scoren en benzine om vervolgens naar glacier National park in Canada te gaan ! We maken wat kleine wandelingen en het weer is prima. Op Rogers pass kijken we nog even bij het visitor center en we besluiten naar yoho te reizen om de Wapta falls te gaan bekijken. Later in de middag zullen we emerald lake bekijken omdat het in de ochtend en vroege middag te druk is om te parkeren.  We moeten nog even wennen dat de laatste jaren het zo druk is geworden. Dat zijn we niet gewend van de vorige keren. Uiteraard proberen we ook zoveel mogelijk de rode stoelen te zoeken in de Canadese Nationale Park !

Zoals gezegd zijn we in de middag naar de wapta falls gegaan. Even getwijfeld over we met de camper over de 2 km onverharde weg konden, maar toch gedaan. Als je goed oplet met de kuilen komt het goed. Wandeling is prima met een pittige klim op het einde. Gelukkig deed de camera het vandaag wel ( gisteren van de batterij zomaar op 😇).

Daarna dachten we een kijkje te nemen bij   Emerald lake. We waren allen niet de enige zullen we maar zeggen. Maar op zoek naar een parkeerplaats valt ons uiteindelijk iets op . De voorste parkeerplaats voor rv’s is nog leeg en zo vallen we met de neus in de boter !! Strak vooraan staan we ! We bekijken het meertje en besluiten dat we morgenvroeg nog terug te gaan. Kijken of we een vlakke spiegel met zon kunnen zien.

we rijden door naar Kicking horse campground en maken een vuurtje ! Hè in een keer komt er een regenbui voorbij, maar die is een kwartier later ook al weer voorbij ! We zitten nu heerlijk bij het vuurtje en ga zodadelijk de BBQ doen ! Lekker genieten van de laatste paar dagen .

morgenvroeg hebben we een druk programma 😂.  Eerste vroeg naar emerald lake en daarna naar lake o hara ! Daar hebben we tickets voor kunnen bemachtigen ! We zullen maar de wekker zetten om op tijd wakker te worden !

1. Sylvia:
    7 augustus 2019
    De eerste foto met de berg is prachtig!
  2. Willem en Clasien:
    7 augustus 2019
    Wat is er toch veel natuurschoon en het mooiste is nog wel dat jullie er zoveel van kunnen zien.