20-07 Lake Chelan - North Cascades NP

20 juli 2019 - North Cascades National Park, Verenigde Staten

Met nog een open haard geur in onze camper werden we gewekt door het zonlicht die in onze camper scheen. Het was vannacht behoorlijk afgekoeld dat we ons snel hebben gewassen en aangekleed. Na het ontbijt hebben we weer de watertank gevuld en het ' zwarte en grijze ' water geloosd.

Zooo er rijden veel fietsers op de weg van onze camping naar het dorpje. Het bleek te gaan om een thriathlon waar wel zeker een paar honderd atleten aan deelnamen. Hadden ze goed geregeld met verkeersregelaars, verzorgingsposten en politie.

Na een half uurtje toch nog maar ff wat boodschappen gedaan en zijn we naar Winthrop gereden. Een klein stadje die aandoet alsof je nog in het wilde westen bent. Na ff door het dorpje geslenterd te hebben zijn we ook hier wezen lunchen!

Tegen half 1 zijn we begonnen aan de mooie rit over een deel van de Cascades onderdeel van Highway 20. Onderweg mooie foto's gemaakt bij Washington Pass en een mooie wandeling naar Rainy Lake. Altijd fijn dat de Amerikanen en toeristen rekening houden met campers. Gewoon parkeren op plaatsen die bestemd zijn voor bussen en campers. Ooohh zijn die plaatsen dan ook vol dan proppen we de auto's wel schots en scheef in de berm neer Maar Angeliek en Marco laten zich niet kennen en door een perfecte navigatie en aanwijzingen van Angeliek en met wat stuurmanskunsten van Marco zijn we ook om deze obstakels heen gereden -:)

Daarna nog een paar mooie uitzichtpunten gekeken en aan het einde vd middag reden we onze camping bij het Diablo meer op. Na soep met brood en Smac, een haardvuurtje heeft Angeliek de schade met duizenden bijna ongedaan  gemaakt. Het staat nu 4-5 en bij Yathzee is het 3-3. Het is al donker en koud buiten dat we weer lekker onder onze dekbed kruipen...zzzzzzzzzzz

1. Carin:
    21 juli 2019
    Kijk daar die Marco blij zijn in z'n stoel 😂. Maar wat een leuke verhalen en mooie foto's. Ik geniet met jullie mee.
  2. Gert:
    21 juli 2019
    Leuk geschreven blog en mooie foto’s
  3. Marga:
    21 juli 2019
    Leuke foto’s en een leuk dorpje zo te zien, en volop genieten.
  4. Ingrid:
    21 juli 2019
    Wat een mooie reis maken jullie weer. Mooie verhalen en foto's. De foto van jullie huisdieren vond ik toch wel te schattig.
    The wine shed nog in geweest? Of hadden jullie nog voldoende voorraad....😉
    Veel plezier saampjes.