19-07 Boottochtje over Lake Chelan

19 juli 2019 - Chelan, Washington, Verenigde Staten

Voor de zekerheid toch maar ff de wekker gezet aangezien we steeds later wakker worden -:). Tegen 7 uur waren we toch wakker en hebben ons aangekleed en ontbeten. Mooi op tijd waren we bij Field Point waar onze boot naar Stehekin zal vertrekken. Om half 10 vaarden we al op het meer. Mooi weer met een lekker briesje...helemaal top.
Als snel kwamen aan de praat met een 4-tal gezellige Amerikaanse dames waarvan er eentje regelmatig in Nederland  komt. Ze moet dan naar een vestiging van HH in Born. Lekker lachend en dollend kwamen we tegen 11 uur aan in Stehekin aan de andere kant van het meer van Chelan. De boot is het enige vervoermiddel om er te komen. Wegen zijn er niet, wel wandelpaden maar dan moet je een afstand a la de Kennrdymars lopen.
We gingen inmiddels met z'n zessen met de bus naar de watervallen op het eiland. Mooie watervallen maar helaas maar 20 min de tijd om ze te bekijken. Halverwege de terugrit naar de boot zijn wij uitgestapt bij een heerlijke bakkerij. De 4 dames moesten wel terug met de snelle boot terwijl wij de langzamere boot van 14 uur hadden. We hebben al telefoonnummers uitgewisseld dus we zijn benieuwd of we nog foto's doorgeappt krijgen. We will see

De lunch bij de bakkerij was heerlijk en we hadden nog voldoende tijd, dat we de 4 km naar de haven op ons gemakkie hebben gewandeld. Iets over 2 uur vertrok de boot en pas om half 5 waren we weer bij Field Point onze opstapplaats.
Tegen 17 uur waren we weer op onze camping en na een heerlijke douche, een lekkere BBQ zijn we nu bezig met onze grote hobby. Pyromaantje spelen met onze vuurkorf.

1. Gerrie:
    20 juli 2019
    Genieten maar en dat doen jullie
  2. Marga:
    21 juli 2019