18-07 Grand coulee - Lake Chelan

18 juli 2019 - Twenty-Five Mile Creek State Park, Washington, Verenigde Staten

Wat fijn vandaag geen zaken die het niet doen in camper en de plek waar we blijven is een prima stekkie ( steamboat rock State park ). We hebben full hookup zodat we alles bijvullen en dumpen !

Onze eerste stop is bij dry falls State park . Hier was in de ijstijd de grootste waterval ter wereld. Helaas is daar niets meer van over alleen een mooie canyon ! Blijft ook mooi om te zien . Daarna face timen we even met het thuisfront waar we zien dat de BBQ ook aan staat 😉!

we vervolgen onze weg richting lake chelan door de heuvels en graanvelden van de staat Washington . Er is veel landbouw in deze omgeving zien we .

Tegen 1 uur in de middag arriveren we in lake chelan en gaan eerst naar de safeway ! Onze favoriete supermarkt . We hebben hier grote vleespiezen met groente er tussen . Dat zijn onze favorieten. Als je er eentje op hebt, heb je volgende gegeten 😀😀! Verder hebben ze hier echte Franse stokbrood en met een heerlijk soepje is dit een prima lunch ( uiteraard slaan we ook de kendall Jackson en Corona weer in 🍾🍾🍺)

vervolgens rijden we naar onze camping twenty file Mile creek State park , wat zo’n 30 kilometer verderop langs lake chelan loopt . Lake chelan is 60,5 mile lang en eindigt in north cascade National park . Het meer begint in chelan ( beetje desert klimaat ) en eindigt bij Stehekin ( mountain klimmast).

Morgen gaan we de boottocht doen en bezoeken we Stehekin .

Op de camping aangekomen zien we dat onze plek bezet is , gelukkig is de camping niet zo groot en vinden we uiterlijk degene die op onze plek staan .na vriendelijk verzoek zijn ze vertrokken  , maar geloof eindelijk niet dat ze van plan waren om zelf te vertrekken .

In de namiddag zijn we naar het haventje gelopen en voor de rest gerelaxed bij de camper, kampvuurtje gemaakt , BBQ en wat biertjes later zijn we in ons bedje gedoken die heerlijk slaapt .

Helaas geen duizenden en yahtzee vanavond. Daar was het al te laat voor en we zullen voor morgen ook maar de wekker zetten . We worden later wakker dan de eerste paar dagen . We zitten in de vakantiemood zullen we maar zeggen !

1. Opa en oma:
    20 juli 2019
    Zo fijn om weer effe die bruine gezichten te zien, genieten xxx