17-07 lake Pend Oreille - grand coulee

17 juli 2019 - Steamboat Rock State Park, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend waren we even in twijfel hoe laat het was , was het nu 5.50 uur of 6.50 uur ? We klok zou vandaag een uurtje vooruit gaan maar waar dat zou zijn hadden we niet op het netvlies. De klok van de camper gaf uitsluitsel ! En dus waren we vandaag om 5.50 uur op en wakker.

Na rustig opstarten en koffie en ontbijtje maken zagen we bij het openen van de gordijntjes dat er een ree met 2 kleintjes bij de camper liepen. We hebben rustig toegekeken en genoten !

daarna zijn we op weg gegaan nadat we eerst fraserway hadden gebeld . We zouden in de namiddag in grand coulee onze lekkage in de keuken kunnen laten repareren .

onze eerste stop voor de dag is in coeur d’alene. Dat ligt aan een mooi meer, maar we vinden lake Pend oreille een stuk mooier en lieflijker !  Na deze korte pauze zijn we nagenoeg ( met een korte lunch pauze ) doorgereden via spokane naar grand coulee. Dit een een saaie weg en heeeeeeel veel graanvelden .....

marco zijn liefde voor militaire vliegtuigen kreeg een kleine boost . Bij spokane ligt fairfield air force base in de buurt en er kwamen twee f15 over gevlogen.

in de middag zijn we met de camper bij de reparateur geweest en het euvel met de lekkage is gefixed. Nog snel even een blik op de grand coulee dam geworpen om vervolgens richting steam boat rock State park te rijden waar we overnachten .

De grand coulee dam is van indrukwekkende omvang en er is zoveel beton in verwerkt dat je met deze hoeveelheid een snelweg van Seattle naar Miami kan aanleggen

We zitten nu lekker voor de camper nadat we onze buikjes vol hebben gegeten. Vanavond  een potje kaarten en morgen trekken we verder richting lake chelan waar we 2 dagen blijven en een boottocht maken !

1. Carin:
    18 juli 2019
    Wauw wat gaaf een ree met 2 kleintjes zo dicht bij. Ik zit traditiegetrouw tijdens mijn ontbijt jullie verhaal te lezen en de foto's te bekijken. Een mooi begin van de dag.
    Veel plezier vandaag.
  2. Marga:
    18 juli 2019
    Hopelijk geen problemen meer met de camper en kunnen genieten van de reis.
  3. May en Corry Derks:
    19 juli 2019
    Aangezien we op vakantie in Zuid-Engeland zijn, is het gezellig om jullie verhalen te lezen.
  4. Femke Meulepas:
    20 juli 2019
    Blijft leuk om steeds om de paar dagen jullie reisverhalen te lezen!
  5. Willem en Clasien:
    21 juli 2019
    Wat mooi om een dag zo te beginnen!!! Idd wel wat beton verwerkt in die dam zeg. Mooie plaatjes weer en laat de techniek jullie niet meer teleurstellen zodat je lekker kunt genieten. Oh en voor wat betreft dat kaarten; staat de winnaar vooraf al vast zoals bekend??!!!
  6. Marco en Angeliek Heres:
    21 juli 2019
    Willem echt iets voor jullie als motor rijders hier in North cascades National park . Echt mooie weg !
  7. Willem en Clasien:
    21 juli 2019
    Moet ik dan ook een Harley aan schaffen........!!!!!?????
  8. Marco en Angeliek Heres:
    23 juli 2019
    Haha of een andere motor. De cascade loop wordt veel gereden . Onze toeristen camper valt op . Afgelopen dagen nauwelijks andere toeristen camper tegen gekomen . Amerikanen rijden een grote rv of een super caravan !
  9. Marco en Angeliek Heres:
    23 juli 2019