14-07 Glacier National park - red bus tour en een biertje

15 juli 2019 - Glacier National Park, Verenigde Staten

Omdat we met onze camper niet de going to the Sun road mogen rijden vanwege de lengte van de camper ( mogen max 21ft zijn om over deze weg te kunnen ), hebben we een goed alternatief gevonden in de red bus tour die ons van de oostkant van het park naar de westkant brengt en weer terug en wel over de going to the road .

uiteraard zijn we weer vroeg wakker en na een heerlijk ontbijtje met gekookte eitjes zijn we rustig naar de opstapplaats van de red bus gelopen .

Deze red bussen zijn originele  Engelse rode bussen uit 1936-1939. Er zijn er 33 van in omloop in het park.

het weer is prima en ondertussen zien we de mooie bergen en gletchers. Uiteraard stopt de bus op de logan pass. Wat een drukte daar. We zagen al bij het visitor center dat deze parkeerplaats vanochtend om 8.15 al vol was! Het is wel druk in het park .

Na deze mooie tocht zitten we nu weer voor de camper . Genieten van het mooie uitzicht en wat onheilspellende wolken die tot nu toe aan ons voorbij trekken.

oja vanmiddag bij lake mc Donald hebben we een heerlijk biertje op . Morgen is het feest van de blackfoot indianen weer voorbij zodat we wijn en bier kunnen inslaan .  Vanavond nog maar even op de gatorade en cola .

De BBQ gaat zo aan en denk dat we nog wel even gaan kijken bij de ranger talk . Eens kijken welke interessante onderwerpen er vanavond zijn .

morgen rijden we via two medicine lake via de zuidkant naar de west van glacier National park waar we een nachtje blijven.

en voor wat het duizenden en yahtzee betreft. De battle voor de avond moet nog beginnen 😉. Over de uitslag wordt later gecorrespondeerd 🤪🤪

1. Willem en Clasien:
    Gaaf zeg met die bus.