13-07 Glacier NP - many glacier

13 juli 2019 - Glacier National Park, Verenigde Staten

Na een nachtje goed doorhalen qua slaap zijn we om 6 uur opgestaan. De bedden slapen goed en het koelt snachts behoorlijk af zodat je blij bent dat er een goed dekbed in de camper ligt .

Tuurlijk gluren we snel door het raampje bij het bed en zien een erg mooie zonsopgang. Snel de eerste foto’s maken van vandaag.

Daarna snel een kopje koffie zetten en broodjes eten . Heerlijk zo wakker worden ! Na de opfrisbeurt, zijn we om 7.15 uur aangereden zodat we op tijd bij de many glacier zijn . Daar worden we om 8.40 uur verwacht im met de boot 2 meren over te steken om vervolgens de wandeling naar Grinnel lake te doen . Dit onder begeleiding van een ranger . Is erg leuk om te doen en onderweg hoor de allerlei leuke dingetjes over het ontstaan van glacier National Park .

Grinnel lake is erg mooi, maar we hoorden het al donderen in de verte en donker worden . Dus hop de tassen gepakt en de terugweg aangevangen. Onderweg begon het te regenen maar gelukkig waren we toen de ernstige regenbuien kwamen in bij de boot terug.

Eenmaal weer bij many glacier hotel aangekomen was het weer, weer opengetrokken en na 15 minuten strakblauwe luchten ! Hoe snel kan het weer omslaan !

Onze lunch nuttigen we in het hotel omdat we geen zin hadden om in de camper te zitten maar te genieten van het uitzicht. We hebben een tafeltje aan het raam dus prima toeven.

daarna zijn we terug naar de camping gegaan. Genieten van het mooie uitzicht , lekker douchen, GEEN wijn en bier 😥, maar wel potje duizenden en yahtzee.

de tussenstand voor de liefhebbers.1-0 yahtzee voor angeliek  en 1-0 duizenden voor Marco .

Verder de andere rituelen van vuurtje stoken en BBQ ! Het is hier erg mooi en lekker weer . Graadje of 25-28 gr met lekker windje.

In de avond zijn we naar de ranger talk geweest en hebben we wat  geleerd over de western spruce budworm 😉😉! Jaja Google maar eens wat dit is en hoe nuttig ze zijn !

Morgen staat de red bus tour op het programma met een tochtje over de going to the sun road ! We hebben er zin in !!

tot de volgende avonturen met onze adventurer !

1. May en Corry Derks:
    Veel plezier avonturiers!!
  2. Willem en Clasien:
    14 juli 2019
    Oeps, wat een gammel bruggetje
  3. Marga:
    14 juli 2019
    Heerlijk die vrijheid en mooie dingen zien.
  4. Carin:
    14 juli 2019
    Oeps die spruce budworm is net zo irri en lelijk als de processierups.
    Prachtige foto's weer. Jammer van de wijn....
    Veel plezier nog.
  5. Pauline:
    Wat prachtig.
  6. Ingrid:
    14 juli 2019
    Dat klinkt weer heerlijk genieten.
    Die worm laat ik even voor wat het is. Klinkt niet als een lekker wormpje 😅
    Mooie foto's alweer 👍🏼