12-07-2019 Galgary - Glacier NP

12 juli 2019 - Saint Mary Campground, Glacier National Park, Montana, Verenigde Staten

Iets na 8 uur kwam het shuttlebusje van Fraserway aanrijden bij ons hotel. Het was dezelfde chauffeur als 3 jaar geleden. Sommige dingen veranderen ook nooit. Na een rondje hotels waar nog menig andere toeristen  van hun bed moesten worden gelicht (beetje miscommunicatie) kwamen we om 9:30 uur aan bij de camperverhuurder in Adrie. Het was behoorlijk druk zodat we pas rond 11:30 uur onze inspectie en toelichting van onze camper kregen. Ondertussen hadden we al wel een hotdog kunnen snaaien.

Dat hadden ze bij Fraserway goed opgelost. Uiteindelijk reden we tegen 12 uur van het terrein af met onze wit/grijze camper=lees brandweerauto -:).

En nu shoppingtime!! Wallmart plunderen. Efficiënt zoals we zijn stonden we na een uurtje al weer buiten met een grote boodschappenwagentje. Hup.. Hup...hup alles op hun plek zodat we om 13:00 uur het sein "Buckle up and start the Engines" konden geven.

Het verkeer op de autosnelweg bij Calgary was niet al te druk voor een vrijdagmiddag zodat we tegen 14:30 uur ff bij de Subway een broodje hebben gescoord bij Nanton met de mooie graansilo's. Op naar de grens met Amerika. Tegen 17:00 uur zagen we in de verte al de grenspost verschijnen! Here we go ben benieuwd welke behandeling we nu krijgen. Heel rustig werden we geroepen door de douanier die onze paspoorten en esta controleerde, registreerde onze nummerplaat en wenste ons een fijne vakantie! Huh!!!! binnen 5 minuten weg. Hmmmm kan dus wel hahaha

Binnen no-time waren we bij onze Camping in St Mary Glacier NP. Nou ja camping zeg maar onze ontwenningskliniek!!! De komende dagen mag er vanwege een aantal feestdagen van de blackfoot tribal geen alcohol worden verkocht en geschonken!!! Kortom aan cola en gatorade!!

Tegen 21:00 uur konden we onze ogen echt niet meer open houden en vielen we als een blok in slaap. Dromen over onze volgende avonturen.

1. Marga:
    13 juli 2019
    Wat een heerlijk vooruitzicht zo’n trip. Lekker genieten van de vrijheid.
  2. Maria Meulepas:
    13 juli 2019
    O nu al stik jaloers, zo mooi daar, dat word genietenxxx.
  3. Gert:
    Wat mooi daar zeg
  4. Ellen:
    14 juli 2019
    Gaaf zeg! Om het allemaal weer mee te maken. Denken jullie alles al gezien te hebben en toch weer niet. Grappig dat sommige dingen niet veranderenxxx