03-08 Whistler

3 augustus 2019 - Whistler, Canada

Onze buurtjes lagen nog op 1 oor toen we vanmorgen om half 9 vertrokken. We hebben gisteren nog wat telefoonnummers uitgewisseld. Vanmorgen nog even een briefje voor ze achtergelaten om ze te bedanken voor de leuke avond.

Het is maar 60 km naar Whistler en de weg er naar toe is een autoweg met meestal 2 rijstroken, dus in no-time waren we in Whistler. We moesten trouwens niet een paar minuten later zijn want de parkeerplaatsen voor campers waren bijna allemaal vol. Drukke dag met mooi weer -:)

Hup wandelschoenen aan en rugzak volgeladen, op naar de Gondola!! Heerlijk om na 6 jaar weer terug te zijn in Whistler. Super mooi opgezet en gezellig skidorpje!! In 2010 zijn hier ook de Olympische winterspelen geweest. Gelukiig was het niet druk bij de gondel, dat we na 10 minuten bovenop Blackcomb Mountain stonden. Aangezien het nog niet zo druk was hebben we meteen de Peak2peak gondel gepakt richting Whistler Mountain om vandaar met een stoeltjeslift naar de Top of the World bergtop te gaan waar ze sinds 2 jaar een hangbrug over 1 van de gletsjers hebben aangelegd. Ook hier weer veel herkenbare punten!!!!

Bovenaan de top besloten we om rustig naar beneden te lopen. Via de Mathews en Pika's traverse zijn we naar de Peak 2 Peak Gondela gelopen. Wat een mooie vergezichten, lekker in de zon kortom helemaal top. Na een lekkere fish & chips in de Roundhouse Lodge zijn we in de loop van de middag weer na beneden gegaan. Beneden in Whistler was er genoeg vertier! Het is 4 dagenlang een soort yoga festival (wanderlust) met vanavond een concert op het voormalige Medalplaca we zijn benieuwd.

Tegen 4 uur hebben we de camper weer gepakt en zijn we naar onze camping dicht in de buurt gereden. Na een heerlijke douche in onze camper (We hebben full hooked up) en een beetje chillen, hadden we geen zin meer in koken. Hup weer naar Whistler, waar we lekker sushi hebben gegeten! Als afsluiting nog gekeken naar het concert van Nahko and the Medicine for the People gekeken. Deze band schijnt  8 juli jl op Paradiso te hebben gestaan. Jullie weten dan meteen al welke band we bedoelen -:) hahaha.

Na een lekker bakkie koffie bij de Starbucks zijn we weer naar de camping gereden. Bij het uitrijden van Whistler werden we wel aangehouden door de politie!! Alcoholcontrole op zijn Canadees. "Mijnheer heeft u gedronken" Nee antwoordde ik (ik had ook niet gedronken). OK rijd dan maar door. Hij zal wel getraind zijn in een alcohollucht ruiken!!

Nu nog ff nagenieten van deze mooie dag, dat langzaam onze zzzzzzzz luikjes zzzzzzzz dichtvallen zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maria Meulepas:
    4 augustus 2019
    Wat gezellig allemaal, geniet nog maar effe de laatste week!
  2. Carin:
    4 augustus 2019
    Wat een mooie verhalen en foto's weer. Geniet nog de komende week.
  3. Femke Meulepas:
    6 augustus 2019