02-08 whidbey eiland - Squamish

2 augustus 2019 - Mamquam River Campground, Canada

Na een heerlijke douche op een erg mooi gelegen camping zijn we redelijk op tijd vertrokken . We later dan we wilde maar we hebben de tijd ! We gaan zeker nog een keertje terug naar whidbey eiland. Erg mooi is het daar en Marco is ook in zijn nopjes met de f18 die steeds komen overvliegen , omdat de marine basis dicht bij is!

Vandaag gaan we trouwens terug naar Canada en gaan we ook mooie herinneringen ophalen waar ons mooie avontuur voor ons samen in 2013 begon met een reis naar Canada met djoser. Canada blijft een mooi land met ook vriendelijke mensen en ook hier zijn ze heel wat behulpzamer dan in Nederland . Ook in het verleer gaat het prima ook als je zon mini brandweerwagen bij hebt 😉!

De grens overgang ging voorspoedig en ook op de wegen bij Vancouver ging het prima. We hadden nog een boodschappen stop gepland voor vandaag maar die was niet nodig. Zodoende waren we als rond 1300 bij de Shannon falls en eerste hebben we daar lekker gelunched op de picknickplaats en daarna een kleine wandeling naar de falls en de sea to sky gondola.  Deze laatste vonden we erg prijzig en omdat het morgen mooi weer wordt gaan we in whistler de peak to peak gondola doen .

Al met al waren we ruim op tijd op de camping . Mamquam river campground. Deze camping is vorig jaar nieuw aangelegd en ze doen hun best om er iets van te maken . Het is een camping zonder voorzieningen maar dat maakt voor ons niet uit . Het is er lekker rustig en relax en we zien ook meerdere Rental rv de camping oprijden . Wel weer even wennen als we in de laatste weken ( op mt Rainier na) maar erg weinig rental rv zijn tegengekomen. Je merkt direct dat het een stukje toeristischer is.

Naast ons komen ook Nederlanders te staan en al snel raken we aan de praat en met bier en wijn erbij en vuurtje is het prima toeven. We besluiten gezamenlijk te eten en met soep , broodjes, hotdogs, en hamburgersen groentespiezen hebben we allemaal prima gegeten .  Marco kijkt van de dochter van het stel een loom armbandje. Schattig toch 😘!

we kletsen de hele avond en de bier en wijn voorraad slinkt zienderogen. Om23.45 uur besluiten we maar naar bed te gaan . Zo laat hebben we het deze vakantie nog niet gemaakt .

Morgen willen we vroeg op pad omdat het  en zaterdag is, en hoogseizoen, en de Canadezen hebben lang weekend ivm feestdagen . Dus het zal wel druk worden ! Wel benieuwd of we het redden om op tijd het bed uit te komen 😜

1. Carin:
    4 augustus 2019
    En zoals bijna altijd zit ik jullie prachtige verhalen tijdens een frans ontbijtje te lezen. Geweldig weer. Die Marco, hij doet het goed bij de jonge dames. Als Maud 5 jaar geleden loom armbandjes had gemaakt. Weet ik zeker dat Marco er van haar ook eentje had gekregen 😅. Geniet nog van het mooie Cananada waar mijn nachtkastje weer gelukkig werd.