01-08 Whidbey Islands

1 augustus 2019 - Deception Pass, Washington, Verenigde Staten

Vanmorgen ff lekker gedoucht en rustig ontbeten! Vandaag nemen we de veerboot naar Whidbey Islands maar die gaat pas om 11:00 uur. Aangezien we nog voldoende tijd hadden, hebben we nog een wandeling gemaakt langs het strand. Helaas geen Bald Eagles!!

Daarna naar de veerhaven gereden maar daar konden we door het uitvallen van de eerdere boten door laagtij nog niet terecht. Port Townsend is een leuk plaatsje waar we even doorheen gewandeld zijn. Om 10:25 uur konden we inchecken en om iets over 11 uur vertrok de boot. In een heerlijk zonnetje hadden we een prima uitzicht op de eilandjes om ons heen. Tegen kwart voor 12 waren we aan de overkant. Nadat we uitgescheept waren hebben we meteen de gaskraan van propaantank weer open gezet want die moet tijdens de overtocht om veiligheidsredenen worden dichtgedraaid.

Onze camping ligt vandaag maar op 50 km van de haven dat we rustig naar Fort Ebey zijn gereden. Daar lag nog een oude "gun battery" van WWII die nooit gebruikt is. De Japanners zijn nooit zover gekomen -:). Dan maar op weg naar onze camping bij Deception Pass.

Google en ook onze navigatie gaf een snellere route via de Marine luchtmachtbasis naar onze camping. En ja hoor er stonden speciale borden met toegang voor RV's.  Huuuuhhhh via een Amerikaanse basis?? Maar goed we werden al door de security naar voren geroepen. Uiteindelijk bleek het toch de toegang naar de basis te zijn. Echter we werden pas teruggestuurd na een uitgebreide screening van Marco als chauffeur, waar we wonen en waar de camper vandaan kwam. Nou Angeliek je mannetje is door de Amerikaanse autoriteiten helemaal akkoord bevonden-:)

Kortom nadat ze ons een fijne vakantie hadden gewenst, het verkeer hadden tegengehouden konden we via de normale weg naar onze camping. Bij onze camping zijn we eerst naar het strand gereden om ff heerlijk te lunchen! We werden tijdens de lunch wel welkom geheten door de stalen vogels van de naastliggende vliegbasis. Zo'n stuk of 12 F-18AG Prowlers (Hornets) kwamen terug van een middagmissie en gaven nog even een heerlijke vliegshow weg waar de afterburners niet geschuwd werden. Wat een takke herrie. Kortom een heerlijk middagje vliegtuigspotten!!! Helemaal niet vervelend  hahaha

Vanavond nog ff onze laatste hout opstoken omdat we morgen naar Canada reizen

1. Carin:
    2 augustus 2019
    Wauw wat een mooie foto's weer. Geniet er nog lekker van.
  2. Sylvia ploos van amstel:
    2 augustus 2019
    Wat een prachtige reis tot nu toe , echt leuk jullie zo te volgen 👍🏻😀
  3. Ellen:
    3 augustus 2019
    Happy Canada days :)
  4. Ellen:
    3 augustus 2019
    zeearenden en stalen vogels...wow! vooral die op een foto!! Da's mazzel hebben!!!