31-07 La Push - Fort Worden State Park

31 juli 2019 - Fort Worden Historical State Park, Washington, Verenigde Staten

Iets later dan gebruikelijk verlieten we de camping. We hebben een lange reisdag voor de boeg met een aantal wandelingen. Kortom we zien wel hoe het gaat. Na ongeveer 10 km eerst maar ff tanken in Forks zodat we in Ieder geval voldoende brandstof hebben. Onze eerste stop was bij Sol duc Falls onderdeel van Olympic NP. Mooie waterval in weer met mos omgeven bomen.

Daarna door naar Port Angeles, boodschappen doen  bij de Safeways en ff gebruik maken van de WIFI -:). Het was inmiddels alweer na 13 uur dat we ook bij de Subway maar ff snel een broodje hebben gescoord. Daarna de kronkelweg naar boven voor Hurricane Ridge. Het was helaas wel bewolkt maar we konden alle toppen van de bergen van Olympic Park wel zien.

Daarna de laatste etappe van ruim 100 km naar Fort Worden bij Port Townsend. Fort Worden is een oude legerbasis uit de tijd van de Amerikaanse Burgeroorlog. De gebouwen en barakken worden nu gerestaureerd en omgebouwd tot vakantiewoningen. Een mooie en rustige plek die ook voorzien is van een kroeg. Daar hebben we aan het begin van de avond heerlijk een lokaal biertje gedronken. Daarnaast is er tot 4 augustus een bluesfestival waar we af en toe van konden meegenieten! De avond werd weer afgesloten met een heerlijke BBQ. Morgen gaan we met de veerboot over naar Whidbey Islands.