Dag 79 20052022 Ouray - Durango

20 mei 2022 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Oef toen we vanochtend opstonden was het weer omgeslagen. Het was koud en dat wordt een ontbijtje in de camper en ook bewolkt met harde wind. De weervoorspellingen beloven ook niet veel beter weer deze dag. We zijn blij dat we nog hier zitten en niet in de omgeving van Denver waar behoorlijk wat sneeuw gaat vallen.

De combinatie van de wegwerkzaamheden op de one million dollar highway in combinatie met de harde wind en mogelijke sneeuwval heeft ons doen besloten om de omweg naar Durango te nemen. Haha dan hebben we nog een goed excuses om een keertje terug te gaan.

De omweg gaat via HW 62 en HW 145. Ook dit is een scenic byway dus de uitzichten zijn er mooi. Het valt ons op dat bomen zo mooi in bloei staan er er allerlei kleuren groen in de bomen op de bergen zitten. De Aspen bomen maken het erg mooi ! Ondertussen zien we als we bij Telluride rijden ook de sneeuw komen en wordt er ook hier gewaarschuwd voor sneeuwval. Het zal toch niet ??  Gelukkig schijnt de zon en ondanks de harde wind is de weg goed te rijden. Ook hier steken we een pas over ergens tussen de 10.000 en 11000 feet. Haha we hebben niet goed opgelet hoe hoog de pas was.

Zo rond de klok van 13.00 waren we de pas over en in Cortez aangekomen. We wilden graag een lekkere bak koffie van de Starbucks scoren. En zo geschiedde. Daarna zijn we doorgereden naar Durango. Het is een toeristisch plaatsje merken we. Maar eerst op zoek naar een camping. We hebben deze gevonden !. We staan op United Campground. Een mooie camping net ten noorden van Durango maar wel aan de spoorlijn van de trein van Durango naar Silverton, die maar liefst 2x per dag langs komt. Haha we zijn naar de camping in Seligman al heel wat meer gewend. Daar reden de treinen dag en nacht en reden ze zowat je camper binnen.

De Trolley naar Durango stopt voor de deur en tickets kosten $ 1,-. Dus hop met de trolley naar Durango en we hebben besloten om lekker te gaan uit eten. Er is hier nu een fire ban dus vuurtje stoken mag sowieso niet (kan ook niet want de camping heeft geen fire pits :-)).  We hebben gekozen voor Derailed Pour House en ze hebben daar heerlijke cocktails. Het eten was erg lekker maar de cocktails zeker en dat ging erin als limonade.

De trolley rijdt tot 8.30 uur en zodoende waren we ook rond de klok van 8 uur terug op de camping. We hebben helaas niet meer buiten gezeten ondanks het mooie weer hier. De cocktails deden zijn werk en rond 20.30 was het zzzzzzzzzz.

Overnachting: United Campground, plek 73, water en elektra (redelijk geprijsd voor een commerciële camping $ 49 per overnachting. Er is ook een klein zwembad en laundry.

Weer:    In de ochtend zon 5 graden, op de bergpas brrrrrrr, en in Durango 23-24 gr.

Km gereden: 265 km

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nicole:
    22 mei 2022
    Wow wat een ongelooflijke reis maken jullie!
    Hoe lang hebben jullie nog??