Dag 67 08052022 Zion National Park

8 mei 2022 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

En de klok weer een uur vooruit (Utah) en vroeg opstaan. Het was vanochtend voor ons allemaal wel vroeg ! We willen de Narrows lopen voordat het echt hard gaat waaien (is de voorspelling).  Zo gezegd zo gedaan en om 8.15 uur hadden we de camper geparkeerd op de RV parking (waar overigens ook gewoon Auto staan!) en zijn we naar Zion Outfitters gelopen. Haha dat is erg dichtbij de ingang van het park en waar de bussen vertrekken.

De pakken en schoenen waren snel aan en Marco en Britt zijn met de bus op pad gegaan naar de ingang van de Narrows. Angeliek blijft bij de camper en heeft de ochtend nuttig besteedt aan afwassen, reisverslagen bijwerken en inhalen, douchen, camper een beetje opruimen en er voor zorgen dat ze op tijd was bij de Narrows om Marco en Britt bij terugkomst uit de Narrows nog een mooie foto te kunnen maken !

Iets na 10:00 uur zijn we begonnen aan onze wandeling in de Narrows. Prima schoenen en kleding dat we het niet koud hadden. Binnen no-time waren we van het ene eiland naar het andere eiland aan het waden-:). Mooi gezicht zo op het steeds smaller worden van de Canyon. Ook mooi om te zien hoe het water (flash floods) in de jaren de canyon heeft gevormd. Aangezien de verwachting was dat het in de middag en avond ging waaien zijn we tot iets over 12 in de Canyon geweest. Het is een mooie ervaring om dit een keertje te doen.

Samen met Angeliek zijn we weer teruggegaan naar de RV parking. Nadat we onze WiFi nog even hebben geraadpleegd, hebben we ook onze spullen teruggebracht.

We hadden inmiddels ook honger dat we in de Canyon Brewpub zijn gaan lunchen. De TV stond aan op de formule 1 race in Miami. Die hebben we mooi kunnen zien en met een terechte winnaar Max verstappen!! De lunch smaakte ook voortreffelijk. Kortom een goede kroeg!

Daarna hebben we onze camper opgehaald en zijn we 600m naar een andere RV camping gereden. Helaas was er geen plek meer op Watchman Campground. We staan hier niet alleen. De Sunseekers staan hier in overvloed, evenals de Nederlanders. Voordeel is wel dat deze camping een verwarmd zwembad heeft. Dus aan het einde van de middag nog even lekker gezwommen en genoten van de zon!. Helaas is het wel harder gaan waaien dat we bijna gezandstraald worden. De waarschuwing was dus ook meer dan terecht.

Na een lekker douche zijn we aan het begin van de avond gaan eten. Aangezien het hard waait zijn de meeste terrasjes dicht en moeten we ff wachten met eten. We gaan om 20:00 uur eten! Hopelijk gaat de wind dan een beetje liggen.

Zion Canyon Campground & RV pork plek D1

Weer: 25 graden met zon en windstoten tot 90 km/h

Km gereden: bijna 0

1. Marga:
    9 mei 2022
    Ik liep weer enigszins achter en heb dus nu lekker weer kunnen genieten van jullie verslagen, zo fijn om mee te reizen. En genoten van de foto’s, wat een mooie natuur.
  2. May en Corry Derks:
    9 mei 2022
    Wat gaaf zo waden door de canyon!