Dag 68 09052022Zion National Park- Bryce National Park

9 mei 2022 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Na het ontbijt hebben we onze plannen iets gewijzigd. We zouden vandaag eigenlijk naar een camping bij Cedar City gaan en dinsdag naar Bryce. Aangezien Bryce NP eigenlijk een heel mooi park is hebben we besloten er een dagje extra aan vast te plakken. in Cedar city was het ook winderig was de voorspelling. Zoals gisteren gemeld is onze koelkast en drankvoorraad behoorlijk leeg dat we weer boodschappen moeten doen. Helaas is in deze regio geen grote supermarkt dat we eerst maar bij de plaatselijke super in Springdale de belangrijkste dingen hebben gehaald. Het is wel wat duurder maar het is gelukt.

Daarna zijn we weer Zion NP ingereden aangezien dat de kortste route naar Bryce is. We dachten dat we weer voor de tunnel in Zion moesten betalen maar dat bleek niet het geval. De permit voor de tunnel is voor heen en terug. Mooi meegenomen! Nadat we ff moesten wachten voor de tunnel gingen wij als eerste van het konvooi de tunnel in. Het is een mooie route door het oostelijk deel van Zion. Mooi de hoge bergtoppen! We hebben als afsluiting nog even gestopt bij Checkerboard Mesa om foto’s te maken.

We zijn op weg naar Bryce maar we willen onderweg nog even stoppen bij die lekkere Duitse Bakkerij. Heeee die is er niet meer -:(. Het blijkt dat ze in 2019 zijn gestopt. Jammer maar helaas! Na ruim een uurtje kwamen we aan in Bryce NP. Aangezien het nog “winterseizoen” is kun je de campings nog niet reserveren en is het first come/first service. Gelukkig was North Campground nog niet vol en hebben we een mooi plekkie gevonden. Na  een lekkere lunch hebben we de bus gepakt en zijn we naar Sunset Point gegaan. We hebben daar de Wall Street wandeling gemaakt. Woow echt geweldig die kleurrijke rotsformaties. Britt keek ook haar ogen uit en vindt dit het mooiste park dat ze tot nu toe gezien heeft. We beamen dat volledig.

Aan het einde van de middag zijn we nog even bij het Visitor Center geweest voor uiteraard de WIFI -:) en hebben we nog wat spulletjes gekocht. Het waait hier ook nog stevig dat we geen kampvuurtje maken. De kip en groenten smaakten ook heerlijk. We zitten nu lekker in onze warme camper. Het wordt vannacht koud (tegen het vriespunt aan). Dat is wel logisch aangezien we hier op 8000 voet zitten (zo’n 2500m).

Morgen en extra dag in Bryce NP. We hoeven ons zeker niet te vervelen -:)

North Campground Bryce NP plek B46 zonder voorzieningen

Weer: 16 graden met zon overdag en ‘s nachts rond het vriespunt

Km gereden: 139 km

1. Nicole:
    Hoe mooi!
    Ook mijn favoriete park!
    Wat heerlijk dat jullie haar dat kunnen laten zien!
    Genieten 😊
  2. Maria Meulepas:
    10 mei 2022
    Wauw ,weer hele mooie foto’s en ja Bryce canyon is ook de favoriet van ons zo mooi met de zon en de rode gekleurde rotsen.
  3. Willem en Clasien:
    10 mei 2022
    Allemachtig wat ontzettend mooi. Zijn jullie ogen nog niet versleten ..)) zoveel moois dat jullie zien.
  4. Marijke Bongers-Meulepas:
    10 mei 2022
    Prachtig mooie foto's daar tussen de rotsen ! Samen met Brit geniet er maar van.