Dag 66 0705022 Page - Zion National Park

7 mei 2022 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Pfff het was erg warm vannacht en het koelde ook niet erg af. We hebben niet zo best geslapen en Angeliek heeft last van warmte uitslag op haar benen. Zodoende waren we al ook op tijd weg. Ook omdat we de harde wind onderweg  een deel voor wilde zijn. Het zou omstreeks 12.00 uur harder gaan waaien. Helaas waaide het onderwerp toch nog, maar na een korte tussenstop in Kanab zijn we veilig in Zion aangekomen.

Het ritje door de tunnel ging ook voorspoedig en 13.00 waren we op de camping. Nadat we een lekkere lunch (brood met Smac) hebben genuttigd zijn we met de bus naar Zion National Park gegaan. In dit park kan je niet met de auto of camper het park in maar met de gratis Shuttle bussen.  We hebben besloten om naar het laatste punt te gaan, de tempel of Sinawava. Van daaruit kan je de Narrows lopen. Dit is een wandeling door de rivier tussen de hoge wanden. We zijn gaan kijken of we dit leuk vonden en na een klein probeersel, hebben we besloten om morgen de Narrows te doen (Marco en Britt want Angeliek heeft wat last van een instabiele knie en wil niet in het water tussen de keien. En Angeliek heeft hem al een keer gelopen).

Ook hebben we besloten om morgen niet af te reizen naar Snow Canyon State Park, maar in Zion te blijven zodat we voldoende tijd hebben voor de Narrows, maar ook omdat er voor morgen middag er veel wind wordt voorspeld. Na het tripje naar de Narrows hebben we bij Zion Lodge nog lekker in de schaduw een drankje en ijsje genomen en rond de klok van 18.00 uur waren we terug op de camping.

Marco heeft de BBQ aangestoken en Britt en Angeliek hebben knofloopchampignons gemaakt. Samen met de Zalm van de BBQ en de CousCous en de champignons spiezen hebben we heerlijk gegeten. Ook de drank voorraad slinkt zienderogen en tegen het einde van de avond was zowel de Corona als de White Claw op. Komende dagen maar opnieuw inslaan !! Ook het toetje smaakte heerlijk. Banaan met Marshmallows en Tony Chocolonely chocolade in Aluminiumfolie. Eventjes op de BBQ en dan heerlijk smullen.

Het was een top avondje en omdat de klok en uur vooruit was gegaan lagen we pas tegen 22.30 uur in bed. Morgen gaan we vroeg opstaan zodat we in de ochtend de Narrows kunnen lopen en in de middag tijd hebben om te relaxen op de camping.

Overnachting: Watchman Campground, Plaats A7 met elektra

Weer: 29 graden en volop zon