Dag 65 06052022 Page

6 mei 2022 - Page, Verenigde Staten

We hebben besloten om vandaag een relax dagje ervan te maken en willen kijken of we bij het meertje kunnen zwemmen. Gelukkig was het in de ochtend wat koeler zodat we ondanks dat het wel warm wordt nog wel lekker hebben kunnen slapen.

Omdat er niet zoveel op het programma staat zijn we ook niet zo vroeg opgestaan en hebben een lekker rustig ontbijt in de zon gegeten. Angeliek wilde graag nog bij lone rock beach gaan kijken omdat ze foto’s heeft gezien dat het daar droog staan terwijl normaal daar water zou moeten staan.

Lake Powell verliest elk jaar een behoorlijke hoeveelheid water als gevolg van de weinige sneeuw die het lake moet voedden, maar ook het vele water gebruik. Het bassin is nog maar voor 27%-28% gevuld en als het onder de 25% komt kan er ook geen elektra meer worden opgewerkt, terwijl er daar zo’n ruim 5-6 miljoen mensen van afhankelijk zijn. We lazen dan ook dat deze week is gesloten om het basin extra te gaan vullen (lees meer water in het meer te houden en minder water naar lake mead te laten stromen) om zodoende ook de zekerheid te hebben dat het basin ook elektra kan opwekken.

Het tripje naar Lone Rock Beach was niet zo lang. Haha 5 miles. Toen we daar aan kwamen dachten we vanaf de parkeerplaats “even” naar Lone Rock te lopen. Dat viel tegen. Nadat we dachten aan de rond te staan (nadat we al een behoorlijk stuk naar beneden waren gelopen), zagen we dat het nog een behoorlijk eind naar beneden was. Net een Fata Morgana…..   Nadat we foto’s hadden gemaakt en tot de conclusie waren gekomen dat we hier niet konden zwemmen zijn we terug gereden naar Wahwaep marina. Ook daar kan je niet zwemmen als gevolg dat het water level zoveel is gezakt.

Vervolgens dachten we, laten we het proberen om te kijken of we tegen betaling in bij het hotel konden zwemmen. Ja hoor dat kan. Echter de prijs $70 voor zijn drieën in een mini zwembadje. Dat werd ons toch te gortig en zodoende zijn we terug gegaan naar de camping.

Britt heeft liggen zonnebaden op de picnic bank ( hadden een foam matrasje gescoord) en wij hebben lekker in de schaduw gezeten.  Na een heerlijke douch en ritje naar de dumpstation zijn we in Page bij het Sushi restaurant gaan eten. Leuk restaurant met uiterlijk uit de jaren 80 en ook muziek uit die jaren. We sushi was lekker. We hebben er 2 uur gezeten en de Amerikanen snapten er niets van dat we in verschillende rondes sushi bestellen en niet alles in een keer ;-). Omdat we net voor 1800 aan kwamen was het nog happy hour. Een lekkere cocktail voor Angeliek, cola voor Marco ( de chauffeur) en een non alcoholic voor Britt (haha in Amerika mag je pas drinken vanaf je 21e). We hebben een gezellig avond gehad. Britt heeft zich nog wel verbaast. Onze bediende verstond haar niet zo goed, terwijl Britt het beste Engels van ons allemaal spreekt !!.

Op de camping nog lekker even buiten gezeten en rond de klok van 21.30-22.00 uur het bedje in. Morgen gaan we naar Zion. We willen wel op tijd weg zodat we in de middag kunnen wandelen. Er wordt ook wel behoorlijk wat wind voorspelt dus we kijken even of we de Narrows kunnen lopen !

Overnachting Wahweap Campground plaats 4-82 (zonder voorzieningen). Douches kosten $4 voor 8 minuten.

Weer: 34 graden en volop zon

Km gereden: 40 km