Dag 64 05052022 Grand Canyon NP - Page

5 mei 2022 - Wahweap, California, Verenigde Staten

Nadat we het water weer hadden aangevuld zijn we vanochtend tegen 9 uur vertrokken. Vandaag gaan we naar Page om aan het einde van de middag door de Antelope Canyon te wandelen. Voordat we de Grand Canyon gaan verlaten hebben we nog een stop gemaakt bij Desert View aan de oostkant van het park. Daar bevindt zich ook de uitkijktoren “Watchtower”. Mooi om hier de Canyon ook te zien bij wederom blauwe lucht en zon! We hebben echt geluk gehad met zulk mooi weer!

Daarna zijn we gaan rijden richting Page. Op zich goede wegen zodat we tegen 13:00 uur in Page waren. Huuhhh 13:00 uur of is het toch 12:00 uur?? Het laatste is het geval. Page ligt op de grens van Arizona en Utah dus niet alle mobieltjes tonen de juiste tijd-:). Genoeg tijd om nog ff de Walmart op te zoeken en o.a. BBQ roosters te scoren (we hebben deze (nog) niet gevonden bij de Safeways of Albertsons). We hebben ook maar meteen onze lunch genuttigd. Warme kipnuggets en broodjes bij de Subway.

Tegen half twee waren we ingecheckt bij onze tour dus hebben we aan de overkant maar onze koelkast bij de Safeways verder aangevuld!! Kortom we hebben de tijd nuttig besteedt.

Na een korte briefing zaten we met z’n dertienen in een off-road busje richting de Canyon. We moeten toegeven onze gids en chauffeur kan wel rijden!! Om 14:50 waren we in de Antelope Canyon. Het blijft altijd een indrukwekkend gezicht met die vormen en kleuren. De vorige keer in 2018 hebben wij nog de fotografie tour gedaan maar die tour is niet meer te boeken. Daarnaast kan je nu nog maar in 1 richting de Canyon inlopen en wordt je met trappen weer over de Canyon heen geleidt. Britt vond het ook geweldig en we hebben weer mooie foto’s gemaakt! Het was wel weer de moeite waard!!

Tegen 17:00 uur waren we op onze camping nabij Lake Powell. Jeetje wat is dat schrikken!! Je ziet bijna het water niet meer. Het blijkt dat het water in twee jaar tijd met 12m!! Is gezakt. De rotsformaties maakt het wel weer bijzonder met de mooie kleuren in de middagzon.

We hadden geen zin in uitgebreid koken maar Britt heeft een superlekkere guacamole gemaakt en met brood en zalm smaakt die heerlijk! Samen met de Amerikaanse cocktail (Whiteclaw) een prima combinatie voor een zomeravondmaaltijd. De temperatuur is nog ruim boven de 20 graden en morgen wordt het zelfs ruim boven de 30! Dus morgen lekker verkoeling zoeken langs het water van Lake Powell!

Wahweap Campground plaats 4-82 (zonder voorzieningen)

Weer: 28 graden en volop zon

Km gereden: 235 km

1. Carin:
    Wauw, prachtige foto’s!
  2. Sofie:
    7 mei 2022
    Zo, wat een gave foto's!
  3. Gerrie:
    Prachtig geniet
  4. Ingrid:
    7 mei 2022
    Wat een prachtige foto’s!!!
    En wat een gezelligheid samen. 👍🏼
  5. Willem en Clasien:
    7 mei 2022
    Wow, dit zijn voor mij de mooiste foto's tot nu toe.
  6. Sylvia ploos van amstel:
    Wow echt mooie foto’s 👍🏻😀
  7. Wim:
    8 mei 2022
    Echt mooi foto's. Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken.
  8. Goedele:
    11 mei 2022