Dag 5 07032022 Valley of fire state park

7 maart 2022 - Valley of Fire, Verenigde Staten

Na gisterenavond nog wat spelletjes te hebben gespeeld ( helaas stand niet bij gehouden) zijn we op tijd gaan slapen. We hebben echter eerst nog naar de sterren gekeken. Werkelijk prachtig en heel veel sterren. Het is hier ook aardedonker. Om 9 uur ging bij ons de lamp uit, maar ook op de andere plekken op de camping was het donker. Amerikanen gaan vroeg naar bed en staan vroeg op.

Vanochtend zijn we, zoals vanouds, weer vroeg op . We willen vandaag flink wat wandelingen maken en het ziet er naar uit dat in de ochtend het onbewolkt is.

Als eerste wandeling hebben we de fire wave gedaan . Dit is het kleine broertje van The Wave. Zo vroeg in de ochtend is het nog rustig . We hebben mooie foto’s gemaakt en een stukje met een Amerikaans stel gelopen, die de fire wave nog niet hadden kunnen vinden.

Daarna zijn we direct door gegaan naar de white domes trail. Werkelijk een echt mooie wandeling met vele rotsen in pasteltinten . Je raakt er niet op uit gekeken !
Ook is de white domes road in Valley of fire een geweldig mooie weg met uitzichten.

De lunch hebben we op de campground genomen en daar hebben we ook even gerelaxed. Zowel bij pastel canyon als bij Rainbow Vista was de parkeerplaats vol.

In de namiddag hebben we poging nr 2 gedaan en hebben we nog rainbow vista en fire canyon bezocht . Daarna was het wel mooi voor vandaag en terug op de camping de bbq aangestoken en paar worstjes gebbqd en champions roerbak gegeten

Nu zitten we in de camper en gaan dadelijk een spelletje spelen en op tijd het bed in. Het wordt vannacht koud en bij het vriespunt. Gelukkig hebben we extra dekbed meegekregen en hebben we het niet koud.

Morgen rijden we naar de Hooverdam maar ook even langs Roadbear om de koelkast na te laten kijken. Die blijft helaas veel lawaai maken.

Overnachting     Valley of fire state park, plaats nr 1

Weer    15-16 graden met stevige wind

1. Jolanda:
    8 maart 2022
    Heerlijk, ik ga met jullie meegenieten. Moet toch ook maar weer eens een rondreis gaan organiseren!
  2. Carin:
    8 maart 2022
    Wat een toffe verhalen en mooie foto’s.
    Jullie gezichten kleuren al lekker bruin. Tja en voor dat gele karretje ….. daar ben ik nog de juiste woorden voor aan het zoeken 🙈😅. Marco vindt em prachtig zo te zien.
  3. Maria Meulepas:
    8 maart 2022
    Lekker Marco en Angeliek en wat fijn dat jullie zo genieten en mooie gezonde wandeltochten maken. Lieve groetjes Jan en Maria