Dag 43 14042022 Op naar San Diego

14 april 2022 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vanmorgen was het al lekker opgewarmd op de camping bij Borrego Palm Canyon, dus we hebben heerlijk buiten ontbeten. Super in het zonnetje en de leuke aanspraak van onze buurtjes. Nadat we wat afvalwater hebben gedumpt en vers water hebben ingeslagen zijn we vertrokken richting de Grote Oceaan.

Het eerste deel van de route moeten we wat heuvels over dus de haarspeldbochten waren niet meer te tellen-:). De wegen lagen er goed bij en er was bijna geen verkeer op de weg. Kortom op ons gemakkie hebben we de eerste 100 km overbrugd en genoten van het diverse landschap. Van woestijn tot naaldbossen en mooie groen glooiende weides

Onze reis ging voorspoedig dat we bij de Albertsons in El Cajon nog maar even wat lekkere boodschappen hebben ingeslagen. Daarna richting de kust van San Diego maar voordat we daar zijn moeten we vaak links en rechts afslaan op de snelwegen. Even later reden we op de kustweg richting onze camping. We kwamen er tegen 13:00 uur aan maar we werden vriendelijk verzocht naar parkeerplaats 3 te rijden want we mogen pas 14:00 uur inchecken. Hmmmm dat is de eerste keer dat ze zo strak in de leer zijn. Maar goed met de blik op het heerlijke zand en golven van de oceaan ging dat uurtje zo voorbij.

We staan op Silver Strand State Beach eigenlijk niet meer dan een veredelde parkeerplaats maar wel direct gelegen aan het strand. Eem heel bijzondere en levendige camping met veel gezinnen die vermoedelijk gezellig met elkaar Pasen gaan vieren. Morgen is het immers Goede Vrijdag! Je ziet er van alles tot oude meuk tot de meest luxe bussen en 5th wheels. Toch een compleet ander publiek dan in de andere State parken. Hier komen we toch voor het eerst de wat hautaine Amerikaan tegen die denkt dat hij alles is en vooral bezig is met hem of haar zelf! Onder het motto zien en gezien worden zeg maar! Leuk om ff te blieken -:)

De zonsondergang was mooi maar het is wel wat fris aan de kust. Een jasje en zelfs een dekentje was toch wel even nodig op het strand.

Morgen gaan we naar downtown San Diego om naar de USS Midway te gaan kijken. Dat is een oude Amerikaanse vliegdekschip met daarop een verzameling van diverse vliegtuigen. Zeg maar weer de speelgoedwinkel voor Marco hahahaha. We gaan daar heen met de bus en met de veerboot zodat we de camper lekker op z’n plek laten staan

Silver Strand State Beach plek 234 water en elektriciteit

Ochtend 12 graden en middag 20 graden