Dag 32 03042022 Albuquerque - Holbrook

3 april 2022 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust ( ook dit keer zonder treinen) waren we vanochtend redelijk vroeg op voor een zondag . Zo rond 7.15 zijn we opgestaan. We wilde vandaag petroglyph national monument bezoeken.

Angeliek dacht “laat ik nog even checken op internet hoe we het beste een wandeling kunnen maken door de petroglyphs”. Nou toen was de lol over na de waarschuwingen voor inbraak in auto etc en dat je je auto alarm erop moet zetten.  Dit komt omdat het park grenst aan de stad. Wij denken dat we een aardig doelwit zijn met een huurcamper ( kan je niet missen met de reclame op de achter en voorkant van de camper😜). Daarom maar besloten om even het visitor center te bezoeken en daar te vragen naar hoe en wat. Helaas bevestigde hij de vele inbraken in auto’s.
Als alternatief maar even de film gekeken en van de ene petroglyph bij het visitor center een foto gemaakt ! Haha dat was voor ons een kort bezoekje aan Petroglyph National Momument.

E1030120-4D83-43F1-8569-0A6F334691DD3335F9A3-4215-4111-936F-B839B7D54974

Na een snelle duik in de Albertsons ( bier op ….) zijn we doorgereden naar Bluewater State Park, na een tussen stop in Grants en klein stukje Route 66 ( doen we later uitgebreider ).

14096FFD-1B54-4C8A-A959-D2D5DE88769E

Het park is first come en first serve . Nu hebben we gezien dat in deze periode veel parken vol zitten. Dus we waren er op tijd !! Nou … in dit park stonden op de 40 plaatsen welgeteld 3 plekken bezet . Genoeg keuze maar wij vonden de omgeving niet echt plezierig en het park gaat om 1700 uur echt op slot !  Daarbij ligt het hoog (7400 feet) en we hadden niet zoveel zin om voor deze nacht de camper te winterizen ….. Je snapt het al …. Na een zeer kort overleg besloten om verder te rijden en wel naar onze volgende plek waar we wilde overnachten . Dat is dus Holbrook en dus hebben we morgen een extra dagje voor de omgeving . We hebben besloten om morgen naar petrified forest national park te gaan en de dag erop door te rijden tot flagstaff. Dan kunnen we wellicht nog walnut canyon of sunset crater nat monument toevoegen aan de planning . Die waren er eerder afgevallen maar we nu een extra dagje over hebben kunnen we dit mooi invoegen

En winnen weer een uurtje. Tijd verschil is weer 9 uur. Niet omdat we een tijdzone door gaan maar simpelweg omdat Arizona niet meedoet aan de zomer tijd. Enfin ik denk dat we vanavond vroeg in liggen 👍🏻👍🏻

Dan nog iets over de weg in Arizona . Marco vind dat het echt niet kan…. Zo’n slecht wegdek en dan ook nog diepe gaten . Maar ja wat wil je met een civiele techneut aan boord die veel van wegen af weet 🙈🙈. Denk dat er een app je naar zijn collega ‘s gaat …. We hebben in Nederlands niets te klagen …

A64A34B9-FCBB-4E98-8E4B-970505D40124

Overnachting:     Koa campground Holbrook, plek 42

weer:     6 graden ochtend . Middag 18 graden, bewolkt

km gereden:  427

1. Marianne:
    4 april 2022
    Ik zou Sunset Crater Volcano National Park zeker bezoeken en dan de loop van 55 km doen zodat je ook het Wupatki mee pakt. Zie ook mijn Polarsteps als je zin hebt, daar staan veel foto's op
  2. Marco en Angeliek Heres:
    4 april 2022
    Daar zitten wij ook aan te denken . Ook omdat we daarna nog 3 dagen naar sedona gaan
  3. Marco en Angeliek Heres:
    Hoi Marianne, waar
    Kan ik je Polarsteps vinden ? Heb jij voor mij het juiste internet adres / naam ?
  4. Marianne:
  5. Marco en Angeliek Heres:
    5 april 2022
    Dank je wel . Ik ga kijken !