Dag 31 02042022 Meow Wolf - Santa Fe, een mooie verassing

2 april 2022 - Bernalillo, New Mexico, Verenigde Staten

Het was vannacht lekker afgekoeld tot een paar graden boven het vriespunt. Dit keer hadden we genoeg aan twee dekens voor het begin van de ochtend. De camper was de vorige middag en avond goed opgewarmd dat we het eerder te warm dan te koud  hadden -:). We hadden echt een zaterdagmorgen gevoel en geen zin om het bed uit te komen. Dus zaten we lekker te keuvelen onder de dekens en een beetje onze social media aan het bijhouden. Heee de WiFi is wel iets sneller, zouden de Amerikanen ook nog op 1 oor liggen?? Ook hadden we geen last van treintoeters, dat komt omdat het dicht bijzijnde spoor een passagierspoor is (Belen - Santa Fe) en ‘nachts niet rijdt.

Tegen half negen toch maar opgestaan en relax ontbeten. Tegen half 10 zijn we toch maar gaan rijden richting Santa Fe, zo’n 50 km ten noorden van onze camping. Op naar Meow Wolf!! Geen idee wat we daar eigenlijk aan gaan treffen maar we gaan het meemaken. Gelukkig dat we toch op tijd zijn aangereden (dat is Brabants voor vertrokken) want de parkeerplaats puilde al uit en een vriendelijk bordje met “geen oversized vehicles” stemt niet tot optimisme. Aan de aangrenzende straten waren nog genoeg plaatsen dat we op een mooi plekje onze Recreation Vehicle hebben geparkeerd.

Grappig die beelden buiten! Het lijkt wel een beetje op Steampunk wat we gezien hebben in Omarru in Nieuw-Zeeland. Om precies 12 uur konden we naar binnen. Wooow wat gaaf is dit. Het is een beetje een combinatie van een hip museum, een doolhof en een escape room (met een QR code wordt je meegenomen over vragen wat er met het gezin is gebeurd wat in het huis heeft gewoond, natuurlijk is dat nep) Heel bijzonder met verschillende beelden en gangetjes! Echt een aanrader!! Waar maar je het mee dat je via een koelkast in een andere kamer komt of via een klerenkast. We zijn daar bijna twee uur geweest en hebben onze ogen uitgekeken! Het is het eerste geopende Meow Wolf in USA. Het zijn een 100 tal kunstenaars die een jaar de tijd hebben genomen om dit te bouwen. Echt een aanrader om daar of in andere steden naar toe te gaan!!

De foto’s spreken voor zich.

Daarna kregen we toch wel trek dat we bij de plaatselijke Mac nog even onze uitgestelde lunch hebben genuttigd. Daarna zijn we toch maar weer teruggereden om nog lekker te chillen op de camping. Na een heerlijk douche, ff genieten van het mooie weer hebben we toch maar besloten om de steak die we eerder al hadden uitgehaald maar te gaan bakken. Veel zin hadden we niet want het biertje en de pizza gisteren bij de buren was wel een toppertje!! en smaakte naar meer.

Het is nu bijna 8 uur en het begint donker te worden. Ik denk dat we nog wel een spelletje gaan doen voordat we morgen richting het westen gaan verplaatsen. De komende dagen zitten we vrij hoog dat de temperatuur ‘s nachts gaat dalen tot vlak boven of onder het vriespunt. FF in de gaten houden met de waterleidingen van de camper!

Overnachting:   Koa Camping Alberquerque / Bernalillo, plaats 41

Weer:                  19-22 graden met veel zon

Km gereden:      138 km

1. Ingrid:
    3 april 2022
    Dat ziet er idd ontzettend leuk uit. 👍🏼
  2. Alberdina:
    3 april 2022