Dag 03 20230826 Kanaskat Palmer state park - mt Rainier national park

26 augustus 2023 - Mount Rainier National Park, Washington, Verenigde Staten

Zullen we eerst een beginnen met goed nieuws. We hebben goed geslapen ! Het matras ligt goed en geen kuilen 😁.  We hebben alleen nog een klein beetje last van de jetlag. We waren om 6 uur echt wel klaar wakker . Dan maar opstaan en kijken of we de rituelen van vorige jaren kunnen herhalen . Dat is gelukt weer een ontbijtje met fatsoenlijk brood pindakaas, ham en een gekookt eitje en oploskoffie.

Na deze lekkere opstart en ff aanrommelen in de camper ( waar hebben we wat liggen 😜) zijn we daarna een rondje over de camping gelopen en naar de Green River . En ruige rivier met classe IV rapids. Heerlijk om zo de ochtend te beginnen. Echt een geluksmomentje !

Rond de klok van 8.15 uur reden we weg van de camping op weg naar … de winkel … jawel we zijn nog dingen vergeten zoals een snijplank en tafellaken 🙈.  Snijplank is gelukt maar tafellaken niet . We kijken morgen wel of we die ergens kunnen scoren want we willen naar mount Rainier !

Er is een zonnige dag voorspeld en het is zaterdag dus het zal wel druk zijn vermoeden we! En dat was het zeker . We hebben zo’n 1,5 uur in de file gestaan voor de entrance naar sunrise point. Tja een echt andere optie heb je niet want ook de andere plekken zijn super druk. Maar wat wil je met straal blauwe luchten en heerlijke temperatuur! We wachten rustig af en we komen er vanzelf. Eentje eruit is er eentje erin. Dus we konden rustig omhoog rijden.

Aangekomen bij Sunrise point hebben we ff een snelle lunch gedaan en daarna zijn we de sunrise rim trail gaan lopen. Wij vinden deze kant van mount Rainier erg mooi maar je zit wel op hoogte . Dat merkte we wel en in onze enthousiaste bui om maar snel ff de trail te doen. Haha was toch nog ff pittig maar zeker de moeite waard.

Terug bij het parkeerplek hebben we snel een ijsje gepakt en nog ff in de zon zitten kletsen met een Nederlands gezin wat in Amerika woont en daarna zijn we teruggereden naar onze campground (Silver Springs) . Daar zitten we nu lekker buiten te chillen zoals de pubers dat zeggen 😜 na een douche in de camper. Die werkt prima !

Vanavond staat couscous op het menu en nog een spelletje spelen . Ik verwacht het niet laat gaat worden . Lekker de beentjes laten rusten . Morgen een rit naar Columbia Gorge . Er wordt weer mooi weer voorspeld.

Camping: Silver spring campground, geen faciliteiten behalve een fire pit (die we helaas vanwege de droogte niet mogen gebruiken) en wc’s. Plek 3 is een prima plek en recht voor een 25 ft camper

Weer: 28-29 graden volop zon met een wolkje rondom mount Rainier

km gereden: 135 km

1. Maria Meulepas:
    27 augustus 2023
    Wij zondagmorgen aan ons ontbijtje en jullie verhalen gelezen en ja ons fotoboek van onze gezamenlijke reis 2018; erbij genomen en de foto’s nog bekeken. En Mount Reinier wat is het daar schitterend , wij zien dat jullie echt genieten ,en dat is ook de bedoeling.
    Fijne reis wij reizen zo een stukje mee.Liefs Pap en Mam
  2. Marco en Angeliek Heres:
    27 augustus 2023
    Jazeker is het hier mooi! Blijf een van onze favorieten !