Dag 02 20230825 - Seattle - Kanaskat Palmer state park

25 augustus 2023 - Maple Valley, Washington, Verenigde Staten

Ondanks dat we toch nog redelijk vroeg op bed lagen en we vreesden voor het midden in de nacht wakker worden vanwege de jet lag viel dat reuze mee. We werden wel rond 1 uur vannacht wakker omdat het alarm af ging van het woonhuis. Gelukkig lijkt er niets aan de hand en heeft het waarschijnlijk te maken gehad met het noodweer dat in brabant over trok. We hebben lieve buurtje die zijn gaan kijken .

Na deze nachtelijk escapade zijn we vanochtend rond 6.30 uur op gestaan en na een heerlijke douche wilden we zoals we altijd doen op de eerste dag in Amerika naar de Starbucks ! Nou die was niet in de buurt of je moest terug naar de AirPort . Dan maar terug naar de AirPort. We hebben lekker een bagel met ei op koffie. Daarna zijn de nog het zwembad ingedoken maar dat was niet al te warm en zodoende zijn we daarna weer onder de warme douche gekropen . Haha nog geen 9.00 uur en al twee maal gedouched!

Daarna begon het grote lamballen.. Road bear komt ons pas om 13:00 uur ophalen. We zijn heerlijk sloom geweest en uiteraard spelletjes gedaan . Dit keer Qwixx. Marco heeft gewonnen voor deze keer 😜!

Eenmaal bij Roadbear (nadat we nog moesten bellen omdat de pick up niet kwam opdagen ) hebben we ongeveer dezelfde camper als vorig jaar meegekregen . De service wordt trouwens wel steeds kariger … de bedden moet je zelf opmaken en veel uitleg kregen we niet, behalve over burning man festival waar we NIET naar toe gaan maar wel het hele verhaal moesten aanhoren. Maar goed om 15.00 uur waren we op weg met onze mini brandweerwagen zoals Marco deze altijd noemt.

Op naar de Safeway. Blijft een mooie supermarkt maar de prijzen zijn er ook naar. We hebben nog nooit zoveel betaald voor onze boodschappen. Nu hebben we wel het nodige ingeslagen maar de teller stopte pas ruim over de $400 dollar en daar was de korting al vanaf .

Boodschappen zijn behoorlijk duurder dan in Nederland behalve de eieren ! Die heb je voor $2.00 en dan 12 grote eieren. En nog zijn we sommige dingen vergeten zoals een tafellaken, snijplank en nog wat kleine dingetjes. Deze morgen maar ff halen !

Daarna zijn we doorgereden naar de camping. Het is een hele mooie camping in de bossen maar helaas mogen we geen vuurtje stoken vanwege brandgevaar. Komende dagen gaat dat vast nog wel lukken !  Nadat we alles hebben ingeruimd is het tijd voor Sushi. We hadden al bedacht dat we vanavond snel wilde eten . Dat is goed gelukt zullen we maar zeggen .

Morgen naar we richting Mount Rainier en voor nu gaan we een tukkie doen !

Camping :   Kanaskat Palmer state park

plek: 40, met elektra

Weer: ochtend bewolkt en 20 gr, inde middag volop zon en zo’n 27 graden !

1. Alberdina:
    26 augustus 2023
    Goed begin van de vakantie, jammer dat de service steeds minder wordt. Ja ik vond de boodschappen ook erg duur daar….
  2. Elsje:
    26 augustus 2023
    Goeiemorgen alvast, leuk om jullie te gaan volgen, met ,net als voor jullie, voor ons veel bekende plekken. Onze favoriet op jullie route is Badlands, daar kunnen we geen genoeg van krijgen. Heel veel plezier, en geniet van dat ultieme gevoel van vrijheid, zo herkenbaar.Wij moeten nog wachten tot 6 oktober.
  3. Willem en Clasien:
    26 augustus 2023
    Heerlijk om weer meegenomen te worden op jullie reis. Als jullie genieten, genieten wij ook.
  4. Rob:
    26 augustus 2023
    Ik heb ooit een docu over burning man gezien, iets met kunstenaars midden in de woestijn dacht ik. Misschien toch de plannen omgooien ? 😉

Je hebt helemaal gelijk dat je terug rijdt voor lekkere koffie. Da’s in lijn met het 11e gebod: Gij zult genieten.

Hele mooie reis gewenst, ik ga al jullie verhalen lezen!