Dag 30 20230922 Rocky Mountain NP - Frisco (Colorado)

22 september 2023 - Dillon Reservoir, Colorado, Verenigde Staten

We waren vanmorgen redelijk op tijd wakker en zoals afgelopen dagen is het weer prachtig maar in de vroege ochtend nog wel fris. Na ons ontbijtje werd er op de deur van de camper geklopt en iemand riep mijn naam. Het bleek Anita Dekker te zijn die ik ken via de facebookgroep Amerika met de Camper. Hoe leuk om elkaar zo even te ontmoeten! Ze had ons gevonden via ons verslag van gisteren waar we de camping en camperplaats hebben vermeld.  We waren elkaar helaas mis gelopen op de trail Ridge maar dit is nog leuker. Even bijpraten als Brabanders onder elkaar met een glaasje Jus erbij. We kregen nog een leuke tip om in het plaatsje Nederland naar het New Moon cafe te gaan. En uiteraard zoals een goed Brabander zeggen we geen tot ziens maar Houdoe!

Hierna zijn we op pad gegaan en hebben we de Scenic Byway Peak tot Peak gereden. Wat kleuren de bomen op deze hoogte al mooi geel en het uitzicht is echt mooi. We hebben dan er ook een relaxed ritje van gemaakt zodat we tegen het middaguur in Nederland aan kwamen. Daar hebben we het New Moon Café bezocht. Helaas waren de apple turnovers al uitverkocht, maar er waren gelukkig meer lekkere dingen en wraps zodat we heerlijk in de zon hebben geluncht.

Na deze stops zijn we op ons dooie gemak doorgereden naar Dillon Reservoir in de buurt van Frisco/Breckenbridge. Nou je merkt wel dat dit luxe ski-oorden zijn. De dorpjes zien er top uit. Nog wel even te vermelden waard, is dat de Interstate 70 bij de Eisenhower tunnel op 11.013 feet ligt. Zeg maar ruim op 3 kilometer hoogte een snelweg! Het was op de snelweg wel druk maar wat wil je. Er wordt mooi weer voorspeld en het is weekend en ook de camping waar we zitten is helemaal vol. De camper had moeite met de hellingen evenals sommige vrachtwagens die met rokende remmen op de vluchtstrook stonden!

Op de camping hebben we eerst heerlijk in de zon gezeten en onze buren hebben het spel Baggo bij. We raakten aan de praat met deze leuke mensen (ouders met een dochter en schoonzoon van onze leeftijd) en hebben ook Baggo gespeeld. Uiteindelijk hebben we de 2 potjes die we speelden beide gewonnen. Haha zeg maar beginnersgeluk!

Omdat het nog best hard waaide hebben we maar besloten om vanavond de vuurkorf niet aan te steken. De zalm bewaren we tot morgen. Dus vanavond stond er een snelle hap op het programma. Thaise coconut soep met brood en avocado salade. Dat smaakt ook helemaal prima! Voor de zonsondergang waren we al te laat. De zon zakt hier snel achter de bergen en dan wordt het ook wel sneller koud.

Vanavond lekker vroeg onder de wol want het koelt hier wel af tot rondom het vriespunt en misschien spelen we nog wel een spelletje. Morgen gaan we wandelen. In ieder geval bij Rainbow Lake want dat schijnt wel mooi te zijn.

Camping: Peak One Campground, zonder voorzieningen, wel fire pit. Plek 49 bij het reservoir.

Weer: 5 - 21 graden zonnig zonder wolken !

Km gereden: 186 km

1. Mieke Dijkers:
    23 september 2023
    Schitterend allemaal... maar dat is het al 30 dagen lang. Elke ochtend jullie verslag lezen is zo leuk!
    Jaren geleden toen wij in Colorado waren ( van de 23 bezochte staten is dit wel de favoriet) hebben we bij Anita thuis een drankje gedaan. Ze woont waanzinnig mooi!

Heel veel plezier verder!
  2. Maria Meulepas:
    23 september 2023
    Het is zo grappig te lezen jullie maken dezelfde route als wij 10 jaar geleden alleen de omgekeerde route , en zijn toen ook in het plaatsje Nederland geweest. Steeds zitten wij met ons foto album erbij en genieten dan op nieuw.
    Liefs uit Geffen
  3. May en Corry Derks:
    23 september 2023
    Dit zijn echte reisverhalen om van te genieten. Wij hebben echter nog geen herkenbare plaatjes gezien! Misschien ooit🙏
  4. Marga:
    23 september 2023
    Wat gaat dat toch snel, al weer 30 dg onderweg, maar weer een heerlijk verslag en mooie foto’s.
  5. Willem en Clasien:
    26 september 2023
    Dat is apart als er zo op de camperdeur wordt geklopt. Wel leuk!!