Dag 70 11052022 Bryce National Park - Escalante Petrified Forest State Park

11 mei 2022 - Escalante, Utah, Verenigde Staten

We zijn vandaag laat wakker en helaas is Marco nog niet beter. Angeliek zal vandaag de camper rijden met Britt als bijrijder. Dan kan Marco rustig achterin blijven zitten. We zijn rustig opgestart en de dames hebben vandaag het ritje Dumpstation gedaan. Haha voor Britt de eerste keer ! Ook hebben we besloten de stops die je met de camper in Bryce kan rijden over te slaan en op pad te gaan naar Escalante.

Vandaag zijn er mooie blauwe luchten maar wel met veel wind !!  De eerste stop was weer bij Bryce City waar we Yoghurt voor Marco hebben ingeslagen. De andere boodschappen gaan we in Tropic in de locale winkel doen, omdat de winkel bij Bryce echt duur is ! Zo gezegd zo gedaan. Hé we zijn Bryce nog niet uit en ruiken een brand lucht en zien ook rookwolken… Hmmm als we maar geen wildfires zijn.  Net voor tropic staat de berm in brand, maar de brandweer is er niet bij ? Zou het dan toch een gecontroleerde wildfire zijn ?

Wij vinden het wel vreemd, want de hangen ook op de weg en in Nederland zouden ze ofwel de weg afsluiten of politie erbij. Maar goed we zien geen brandweer of politie.  In Tropic hebben Britt en Angeliek boodschappen gedaan en is Marco weer op bed gaan liggen. Hé ineens zien we allerlei brandweerwagen met sirenes langs komen en wordt er in de winkel ook overlegd.

We besluiten toch door te rijden naar Escalante en we zien steeds op verschillende plekken langs de weg bermbranden, brandweerwagens die aan het blussen zijn. Zou het dan toch zo kunnen zijn dat misschien een vrachtwagen vonkjes heeft achtergelaten in de berm (van de banden of zo..) of toch spontaan zijn ontstaan. We weten het niet.  Bij de laatste brand die we tegen kwamen stond wel de plaatselijke sheriff het verkeer te regelen ook omdat we meerdere brandweerwagen stonden.

Hierna zijn we doorgereden naar Escalante Petrified Forest state Park. Het is een mooie state park met versteende bomen, een meertje. Het is een kleine maar schone camping met mooie douches!   Marco heeft vanavond Yoghurt op en Angeliek en Britt hebben de BBQ aangemaakt en zalm met knoflook champignons op ! In de avond hebben Britt en Angeliek nog een kleine wandeling gemaakt naar het versteende hout en Britt vond het bijzonder en mooi hoe zoiets kan ontstaan.

Morgenvroeg gaan we eerst hier nog wandelen voordat we naar Capitol Reef rijden. De wind gaat gelukkig vanavond liggen en hopelijk gaat het morgen met Marco weer een stukje beter. Oja en er lopen hertjes over de camping.

Overnachting: Escalante Petrified Forest state park, plek 21 met elektra en water

Weer: 20 graden met zon en zeer harde wind overdag

Km gereden: 85 km

1. Dickie van Wijk:
    12 mei 2022
    Beterschap Marco !
  2. Willem en Clasien:
    12 mei 2022
    Wel heel bijzonder dat versteende hout; weer mooie plaatjes!!!
    En Marco, zet 'm op, heel veel beterschap en spoedig herstel!! Lieve groet.