Dag 58 29042022 Laatste dag Yosemite en ophalen Britt

29 april 2022 - Sanger, California, Verenigde Staten

Vandaag staat in het teken van voorlopig onze laatste ochtend in Yosemite en uiteraard het ophalen van ons nichtje Britt op de luchthaven van Fresno. Nadat we vanmorgen zoals gewoonlijk de afgelopen dagen wat langer in bed blijven liggen, hebben we na een ontbijtje buiten in de zon onze camper wat opgeruimd. Britt komt gezellig twee weekjes met ons mee en die heeft ook wat ruimte nodig voor het opbergen van haar kleren en spulletjes.

Tegen half 11 zijn we gaan rijden maar niet voordat we nog even een blik hebben geworpen op El Capitan! Ook vandaag waren er weer waaghalzen die deze bijzondere berg aan het beklimmen zijn. Een mooi gezicht en ook mooi om te zien dat er weer mensen zijn die dat met fototoestellen en verrekijkers bekijken. Daarna zijn we op weggegaan naar Fresno. Via de slingerende highway 41  zijn we het park uitgereden hebben bij de tunnel viewpoint nog een blik geworpen op Yosemite Village en de mooie watervallen.

Het kostte ons uiteindelijk ruim anderhalf uur om  het park uit te rijden dat we aan het einde in het plaatsje Oakhurst nog even boodschappen hebben gedaan. We hebben Britt beloofd dat we vanavond Sushi gaan eten en hebben tevens ook andere lekkernijen voor haar en uiteraard ook ons gehaald!

Tegen 2 uur zijn we weer verder gereden naar Fresno om op tijd te zijn voor de vlucht van Britt. Het is vrijdagmiddag en je merkt dat het drukker wordt en dat iedereen zin heeft in weekend (behoorlijk wat gehaaste bestuurders op de weg). Iets na drie uur hebben we onze camper op de “long term” parkeerplaats van het vliegveld van Fresno gezet. De vlucht van Britt van haar eerste stop in San Francisco naar Fresno was eerder dan gepland vertrokken en kwam dus ook eerder aan. Om 16:00 uur konden we Britt in onze armen sluiten en kan onze reis met z’n drieën beginnen!

We hebben voor de zekerheid een camping met Full Hook-up geboekt even buiten Fresno! Nadat Britt zich heeft geïnstalleerd zijn we lekker gaan eten en gingen bij Britt toch ook de luikjes dicht. Ik denk dat wij het vanavond ook niet zo laat maken, dat we morgenvroeg naar Sequoia NP afreizen. We zijn benieuwd hoe de grote bomen erbij staan na de grote brand van de afgelopen jaren!

Overnachting: River Bend RV Park, Fresno, Full Hookup.

Weer:     26 graden Fresno met blauw lucht met hoge sluierbewolking

1. Ingrid:
    30 april 2022
    Wat ontzettend leuk dat Britt met jullie meereist. Veel plezier met elkaar.
    Mooi foto’s weer hoor. 👍🏼
  2. Willem en Clasien:
    30 april 2022
    Wat bijzonder dat Britt nu bij jullie is. Dat is volgens mij voor alle drie genieten .