24-07 op naar Mount Rainier !!

24 juli 2019 - Mount Rainier, Verenigde Staten

Toen we vanochtend wakker werden regende het .  Dit hebben we nog niet veel gezien en in tegenstelling tot in Nederland was het ongeveer 7-8 graden . Dus hup koffie maken , boterham smeren, maar ook lange broek en trui en jas . Haha komt de jas ook nog van pas .

Daarna zijn we rustig op pad gegaan om richting Mount Rainier te gaan . Het was erg bewolkt en wisten eigenlijk niet goed of we de berg vandaag wel zouden zien .  Ik had onderweg nog een stopje gepland bij de Twin falls maar Marco wilde maar 1 ding.. op naar de mt Rainier . Zo gezegd zo  gedaan . Dus met een tussen stop om te tanken waren we om 10.30 aan de ingang van het park . Het leek erop of ook de zon zijn best deed om het wolkenpak te laten verdwijnen en al snel zagen we de eerste blauwe plekke in de lucht verschijnen . Jippie !

We besluiten om naar het sunrise gedeelte te gaan en als we boven komen is het nog half bewolkt maar wel koud ! Maar wat maakt ons dat uit. We zien al flarden van de mooie berg en veel bloemen . Daarvoor zijn we speciaal terug naar deze plek gegaan !

We besluiten een wandeling te gaan maken en pakken ons goed in . Steeds meer komt de zon er door en na 20 minuutjes lopen kan de eerste laag jassen uit !  Als we bij shadow lake aankomen staat Mount Rainier te stralen !! En wij ook !! We genieten hier zo van 😀😀!!

het blijft verder wel wat frisjes zodat de truitjes niet meer uit gaan. We zijn net 2 van die blije wuppen en na de wandeling doen we een verlate lunch .

Daarna rijden we naar de camping waar we een mooie plekje aan de rivier hebben en genieten met een biertje erbij van het uitzicht .  In de loop van de middag arriveert op de plek naast ons een Nederlands stel en nadat we hebben gegeten hebben we gezamenlijk een wijntje en nog een wijntje en nog een .... genomen . Het was erg gezellig en ze bleken ook nog geboren en getogen Zwollenaren te zijn . Haha vandaag dus Zwolle in de meerderheid !

Halfweg de avond hoorde we nog een forse klap en bleek er een boom aan de kant van het water volledig te zijn afgebroken en met wortels en al uit de grond te zijn gekomen . Het gebeurt dus echt vallende bomen !

Na onze avonturen te hebben uitgewisseld die ook voor een groot deel dezelfde interesse zijn, zijn we gaan slapen . We willen vroeg opstaan en wandeling bij tipsoo lake maken . Vorig jaar lukte dat niet ivm de sneeuw ! Dit jaar gaat het ons lukken .

Tot de volgende keer maar weer ! De groeten van deze 2 wuppies !🤪🤪😀😀!

1. Ingrid:
    25 juli 2019