Dag 9 11032022 Death Valley National Park

11 maart 2022 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Nadat de wind was gaan liggen beloofde het vandaag een mooie zomerse dag te worden met weinig wind. Dus hop vroeg uit de veren om naar Badwater Basin te gaan. Maar niet voordat we onze leuke buren hadden uitgezwaaid. Die hadden er nog een ritje voor de boeg van 9 uur terug naar Sacramento. Al met al waren we rond 6.30 uur op en om 7.15 uur ready om te vertrekken naar onze eerste stop van de dag.

Na een ritje van ongeveer 25 kilometer waren we bij Badwater Basin. Dit is het laagste punt van Death Valley en maar ook direct het meest warme punt. In 1913 is hier een temperatuur gemeten van 57 graden (warmste punt op aarde gemeten). Op deze zoutvlakte kan de temperatuur nog 1,5 graden warmer worden. We zijn naar de zoutvlakte gelopen met een dikke trui aan, maar voordat we terug waren was deze allang opgeborgen in de tas. Als de zon achter de brengen tevoorschijn komt is het snel warm. Onze tweede stop was Devils Golfcourse en daarna hebben we Artist Palette drive gereden. Dit was erg mooi met allerlei kleuren in de bergen en fantastische en grillige rotsen. We hebben daar veel langer rondgekeken dan dat we in gedachte hadden, maar we hebben de tijd ! Het fototoestel maakt overuren.

Onze laatste stop voor vandaag was Golden Canyon met uitzicht op Red Cathedral. Het was al warm geworden, maar toch hebben we deze trail gelopen en geen spijt gehad. Wat een gave Canyon met al die kleuren, maar waren wel blij toen we terug bij de camper waren. Voordat we ons op onze campingplaats hadden geïnstalleerd hebben we nog een heerlijke duik in het zwembad van het aanliggende resort genomen. Nu was de temperatuur al aan de warme kant, maar kan je voorstellen dat het hier over een maand 40 graden is en dat je dan zo’n wandeling gaat maken. Dat is naar ons idee vragen om problemen. Wij bereiden ons goed voor (goede schoenen, water, eten), maar je ziet ook voldoende mensen daar zonder goede voorbereiding rondlopen. Wij begrijpen daarom ook wel dat er in de warme maanden helaas ook dodelijke ongelukken gebeuren.

Al met al heeft Death Valley ons in positieve zin verbaasd. We hadden eigenlijk geen goed beeld wat we eigenlijke konden verwachten, maar het is werkelijk een schitterend park en nu een mooie temperatuur om het te bezoeken!  Haha voor ons ook de eerste keer overnachten in de Desert !

Tussenstanden met de spelletjes marathon

Duizenden                  0-2 voor Angeliek
Yahtzee                      3-3
Mens erg je niet         2-3 voor Angeliek
Skipbo                        4-1 voor Marco

Overnachting:            Furnace Creek Campground, nr 43
Weer:                         24 graden lekker warm, zonder wind.
Km gereden:               78 kilometer

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra Glorie:
    13 maart 2022
    De stilte is ook bijzonder he?
  2. Maria Meulepas:
    13 maart 2022
    Ja klopt in de zomer kun je bijna niet vertoeven in Death Valley , toen wij er toch jaren geleden waren was het er bloedheet en werd je vooraf gecontroleerd of je voldoende water en brandstof bij je had.
    Wij bleven toen graag in de camper met airco en hebben zo ook genoten van de prachtige uitzichten.
    Liefs Jan en Maria
  3. Marianne:
    29 maart 2022
    Wij stonden er ook een week later! Prachtig hè!