Dag 82 23052022 Mesa Verde National Park - Monument Valley

23 mei 2022 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Hmmm het was vanmorgen fris in en buiten de camper en het is zwaar bewolkt. Dat is voor het eerst dat we niet met zon en een lekker temperatuurtje wakker worden. Tja we kunnen niet alles hebben en qua weer hebben we absoluut geen klagen. Ik denk dat we aan het einde van de week graag wakker zullen worden met deze temperaturen hahaha. Eind van de week wordt het in Las Vegas ruim 40 graden. Daar zitten we natuurlijk ook niet op te wachten -:).

Vandaag rijden we via Highway 160, 491, 41 via Bluff naar Monument Valley. We rijden eigenlijk grotendeels door Mojave gebied heen. De wegen zijn over het algemeen goed te berijden maar de omgeving een beetje saai! Kortom naar ruim 2 uur rijden kwamen dan eindelijk aan op het stuk weg bij Monument Valley waarop Forrest Gump in de gelijknamige film aan het hardlopen is! Geweldig uitzicht maar uiteraard waren we niet de enige! Iedereen maakte wel een foto of selfie van dat moment. Uiteraard wij ook! Helaas is het nu zwaar bewolkt en 15 graden! Hierdoor is alles wel wat minder spectaculair als bijv de zon schijnt en blauwe lucht. Onze vorige keer in 2015 waren er onweerswolken waardoor er gelijk meer spanning is.

Helaas kunnen we niet op the  View campingplaats staan. Helaas is die die door de camping geannuleerd. Waarom? mss wellicht toch nog met COVID te maken? In de indianengebieden moet je overigens nog wel een mondkapje dragen!!

We staan nu op Gouldings Campground dichtbij Monument Valley. Een goede en nette camping voor een nette prijs! ook hier Full Hookup met uiteraard weer heel veel camping bussen. De een nog duurder dan de ander! In de loop van de middag zijn we nog even naar Navajo Tribal Park gereden. Helaas mogen we met de camper niet de scenic trail rijden en we hadden deze keer niet de behoefte op een tour te boeken! Kortom dan zijn we na een klein uurtje wel uitgekeken.

We hebben vanmiddag lekker gerelaxed op de camping en de WIFI is snel! Vanavond eten we Thaise kip!

Morgen een lange reisdag naar de North Rim van Grand Canyon! We zijn benieuwd of de Canyon er anders bijligt dan een paar weken geleden -:)

Gouldings Campground plek 46 Full Hookup

Weer: 15 tot 20 graden: Zwaar bewolkt en tegen het einde van de middag wat zon

Km gereden: 240 km

1. Carin:
    24 mei 2022
    Geniet nog van de laatste week van jullie prachtige reis in Amerika . En dan op naar deel 2 van jullie reis om daar weer lekker te genieten.
  2. Maria Meulepas:
    24 mei 2022
    Op goudings camping stonden wij ook in 2004.
    Toen geen bussen, maar een oudere indiaan met een oud bedfortje. In de achterbak stonden aan weerszijde twee rijen banken, waarop je kon gaan zitten.
    Hij was geboren in Monument Valley en vertelde vol trots hoe hij op deze manier zijn kost kon verdienen, in tegenstelling tot veel indianen die verslaafd waren aan de drank. Een keer per maand als de uitkering, reden zij dan naar de dichtstbijzijnde stad, want het gebied was drooggelegd. Van de drank voor indianen. Allemaal zeer triest, maar waar.
    Hij heeft ons de gehele dag door het park gereden en een bezoek gebracht aan een oude oma die in een lemen hut in het gebied woonde. Ook toerisme maar wel zeer leuk om het mee te maken
  3. Femke Meulepas:
    25 mei 2022
    Wat een leuk verhaal Mam! En geniet van de laatste week America! Wij hebben in ieder geval zin om julie verhalen live te horen.
  4. Johan en Sabine:
    25 mei 2022
    Life is like a box of chocholates, you never know what you're gonna get........
    Dat gaat voor jullie niet op, want het ziet eruit als een fantastische geplande reis die nog een super vervolg gaat krijgen in Europa. Genieten nog!!!