Dag 81 22052022 Durango - Mesa Verde National Park

22 mei 2022 - Mesa Verde National Park, Colorado, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust moesten we ons nog haasten om de stoomtrein te zien die langs onze camping rijdt. De eerste trein hebben we gemist. We waren nog bezig met aankleden en ontbijt maken, maar de tweede trein kwam tegen 9:15 uur voorbij. Heerlijk die toeter en het mooie uitzicht op de trein. We zwaaiden naar de passagiers en wensten ze een fijne treinreis

Daarna nog even de reisverhalen bijgewerkt en zijn we rustig naar onze volgende bestemming gereden. Ook hebben we ingechecked voor de camper in Europa. Dit moest 14 dagen van te voren en gelukkig dachten we er nu aan. Weleenswaar iets te laat, maar toch.  We weten ook nog niet goed hoe de uitrusting van de camper in Europa zal zijn, maar hebben nu nog geen zin om daar mee bezig te zijn. Dat zien we volgende week wel !

Zo langzamerhand moeten we wel gerichter boodschappen gaan doen want helaas is onze laatste vakantie week in de USA aangebroken! Uiteraard nog wel firewood en lekkere dingen ingeslagen. Vandaag ligt onze camping op een uurtje rijden van Durango. Tegen het middaguur waren we bij het Visitor Center aan het begin van Mesa Verde National Park. Zo te zien is dit gebouw spiksplinternieuw! Een aanrader om even te bezoeken!

In het park zijn diverse oude gebouwen te vinden van the Ancestral Pueblo bevolking wat leefde tussen 550 en 1300 nChr. Voordat we het park gaan bezichtigen hebben we ons ingecheckt bij de camping. Het is een zeer grote camping en we hebben Full Hookup. Hadden we niet echt nodig maar is wel makkelijk -:). Daarna hebben we de Chapin Mesa afgereden naar os Spruce Tree Terrace waar we heerlijk buiten onze vers gekochte sushi hebben opgegeten. Daarna hebben we alleen de oude huizen van Cliff Palace op afstand kunnen bekijken. Ze zijn bezig om de weg te vernieuwen waardoor deze tot 1 juli dit jaar is afgesloten.

Gelukkig zijn er veel verschillende loops oa Mesa Top Loop waar we makkelijk met de camper konden parkeren. We hebben zo een mooi beeld gekregen van de pit houses en Villages door de eeuwen heen. We kwamen ook telkens een Nederlands stel tegen met twee kleine kinderen. Was wel ff gezellig!!

Tegen het einde van de middag zijn we weer teruggereden naar onze camping. We hebben heerlijk genoten van een biertje en hebben de BBQ aangestoken. Groenten en kip a la Britt met Noodles. Helemaal prima. We moesten wel een jasje aandoen want het was bewolkt geworden en toch wel afgekoeld. Na de BBQ nog even een vuurtje gestookt met als toetje toch een mooie verkleuring van de zon op de rotsen!

Morefield Campground plek 163 Full Hookup

Weer: 18 tot 23 graden half tot zwaarbewolkt

Km gereden: 139 km

1. Willem en Clasien:
    24 mei 2022
    Wat klinkt dat vreemd, onze vakantie in de USA loopt ten einde. Maar niet getreurd er volgen ongetwijfeld nog weer drie mooie maanden waar jullie van andere dingen gaan genieten. Het is nog niet over met de pret.
  2. Ingrid:
    28 mei 2022
    Laatste week alweer??? 😳
    Jullie gaan vast nog mooie dingen zien en daarna een mooi vervolg iets wat dichter bij huis.