Dag 8 10032022 Red Rock Canyon – Death Valley National Park

10 maart 2022 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Pffff we werden vanochtend om 6 uur wakker van de harde wind terwijl het in de nacht nauwelijks waaide. We hebben medelijden met de tentjes op de camping. De tentgangers waren al vroeg in de weer om ervoor te zorgen dat de tentjes niet wegwaaiden of waren bezig om de tenten af te breken.

We hebben zelf ook getwijfeld wat te doen omdat we eigenlijk een wandeling in de planning hadden staan. We hebben deze maar geskipt en eerst op zoek gegaan waar we internet hadden. Op de camping was er geen bereik. Na het checken van het weer zijn we toch maar op weg gegaan naar Pahrump maar het was zeker geen pretje.  Na een tankbeurt (die inmiddels ook in Amerika aan de zeer stevige prijs is) hebben we bij de Starbucks maar een lekker White Chocolate Moccha genomen en met het thuisfront gebeld en gefacetimed. Zo te zien maakt iedereen het goed al zijn er wel een paar ziek (griep/corona) maar gelukkig niet ernstig.

Na deze pauze hadden we nog zo’n 90 km voor de boeg naar Death Valley. Onderweg 2x moeten stoppen omdat onze camper een signaal geeft als de camper teveel beweegt vanwege de wind. We hadden geen idee wat we eigenlijk van Death Valley moesten verwachten. De vorige keren zijn we er niet geweest vanwege de hitte en dat je met een Rental RV niet in de zomermaanden door Death Valley mag rijden. Gelukkig mag dit in maart wel en de temperatuur is ook goed (zo’n 21 graden).

Wat ontzettend mooi is Death Valley met allerlei kleuren in de gevormde bergen en heuvels. We hebben Zabriski Point nog bezocht en kort genoten van het mooie uitzicht. Helaas was de Valley amper te zien vanwege de zandstorm. Dit doen we morgen als er beter weer wordt voorspeld. We overnachten ongeveer 50-60 meter onder zeeniveau in Furnace Creek. Dat hebben we in Nederland zelfs niet!

Het blijft op dit moment nog steeds hard waaien en vermoedelijk kruipen we weer vroeg onder de wol. We zijn nu volop bezig met die leuke puzzelboekjes van de Grote Bosatlas die Rudo ons meegegeven heeft -J. Blijven we toch een beetje betrokken bij Nederland!

Overigens is het weer nu helder en zijn er vele sterren te zien.

Overnachting:            Furnace Creek Campground, plaats 67

Weer:                         21 graden met harde wind

Km gereden                189 km

1. Marijke Bongers-Meulepas:
    12 maart 2022
    Het zijn zulke mooie natuur foto's. Hopelijk gaat de wind erbij liggen. Goede reis verder.!
  2. Alberdina:
    17 maart 2022
    Death Valley prachtig vond ik het dit jaar weer terug .
  3. Vivianne:
    27 maart 2022
    Drukte is daar nu logisch; in de winter is temp prima en ook dat veel meer Amerikanen zijn gaan kamperen.