Dag 73 14052022 Capitol Reef NP- goblins valley state park

14 mei 2022 - Goblin Valley State Park, Verenigde Staten

Het beloofd vandaag een warme dag te worden en ze voorspellen 30 graden met zon. Tijd om buiten te ontbijten. Met Angeliek gaat het iets beter en we hebben met zijn 3tje ontbeten in de zon of… toch met z’n  2-en ??? Britt zag een rups op haar schoen en de 10 meter naar de camper werd met een bliksemsnelheid afgelegd inclusief geluid elementen !

Na het ontbijt toch te hebben afgerond zijn we rond 9.30 uur vertrokken. We hebben eerst de scenic drive gereden door Capitol Reef. Deze is erg mooi en omdat Angeliek niet alles heeft kunnen zien, gaan we hier zeker nog een keertje terug.  Wel hebben we nog een stukje van de Grand Wash trail gelopen. Echter omdat Angeliek haar buik nog niet lekker is zijn hebben we de trail niet afgelopen. We hebben deze al een keertje gelopen in 2018.

Daarna op weg naar Goblins. We wilde nog op tijd naar Goblins Valley State Park om nog een leuke wandeling te maken door Goblins Valley. Na een korte stop in Hanksville, waar we in ieder geval water hebben gescoord, zijn we doorgereden naar Goblins. We hebben ons een beetje vergist en voor de laatste keer boodschappen gedaan in Page, en we merken dat er eindelijk niet echt supermarkten zijn tussen Page en Capitol Reef.

Echter bij Goblins. Valley aangekomen mochten we niet zomaar binnen. Het park was vol en 1 wagen eruit was er 1 wagen het park in (ondanks de reservering voor de camping). Zodoende hebben we ongeveer een half uur staan wachten voor de ingang. Daarnaast was het erg warm en hebben we besloten om maar direct naar de camping te rijden en in de avond naar Goblins te gaan. Zo gezegd zo gedaan.

Britt heeft heerlijk op de picnicbank liggen zonnebaden en Marco en Angeliek hebben lekker in de schaduw gezeten. Om 18.00 uur de BBQ aangestoken en met een zelfgemaakte guacamole en krielaardappeltjes van de BBQ hebben we een heerlijke maaltijd op. Zoals gezegd in de avond nog naar het uitzichtpunt van Goblins gereden. Het was erg mooi met al de kleuren bij zonsondergang ! We hadden heel even zelfs een heel klein beetje 4G zodat Britt net een appje kon versturen.   Het is ook wel eens lekker 3 dagen zonder bereik, alleen kan je ook niet laten weten dat alles goed gaat. Haha het gaat prima met ons 3-en !

Oja sterren kijken was wat lastig. Het was bijna volle maan en dus veel licht helaas !

Overnachting: Goblins Valley State Par, plek 20, geen voorzieningen

Weer:  30 graden zon

Km gereden:  140 km

1. Nicole:
    15 mei 2022
    Prachtig daar en beterschap!!
  2. Ingrid:
    16 mei 2022
    Jeetje, dat is niet fijn buikgriep. Hopelijk voelen jullie je gauw weer de oude en krijgt Britt het niet.
    Jullie zien wel fantastische mooie dingen hoor! Geniet er maar lekker van samen! 👍🏼
  3. Marga:
    16 mei 2022
    Weer genoten onder het genot van een bakkie en jullie verhalen gelezen, wat een mooie reis maken jullie. Nog een fijne dag gewenst.
  4. Cees Heystek:
    16 mei 2022
    Beterschap en toch hopelijk een beetje genieten!!