Dag 71 Escalante Petrified Forest State Park - Capitol Reef NP

12 mei 2022 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Marco voelde zich vandaag gelukkig wel wat beter maar Angeliek was zo lief om toch de honneurs waar te nemen en is vandaag de chauffeur. Maar voordat we gaan rijden hebben Britt en Angeliek nog een mooie wandeling gemaakt en genoten van het mooie uitzicht en de versteende bomen. en gelukkig waaide het niet.Het is even een pittige wandeling naar boven, maar dan is het uitzicht erg mooi !

We hoeven vandaag gelukkig niet zover maar we gaan wel naar een mooi Park te weten Capitol Reef National park. De vorige keer waren we er maar 1 dag en nu gelukkig wat langer. Echt een van de pareltjes in de woestenij met mooie fruitbomen, mooie rotsformaties en niet te vergeten de heerlijke taartjes. Ook de route ernaar toe mag er ook wezen! We gaan via Scenic Byway 12 via Boulder naar Capitol Reef. Onderweg voldoende uitkijkpunten oa Head of the Rocks en Homested Overlook en niet te vergeten The hodgeback. Woow wat een vergezichten dat maakt dit inderdaad een Scenic Byway. Gelukkig was het niet druk op de weg dat we voldoende tijd hadden om te genieten.

In het begin van de middag waren we op onze camping midden in de fruitbomen! Wat is dit toch een mooi park. Britt zei dat ze zo in de wereld van Winnie de Pooh was terechtgekomen -:). Fruitbomen, taartjes, en een relaxte camping. In de middag hebben we lekker gerelaxt op de camping en hebben Angeliek en Britt nog een taartje gescoord. Je moet er wel vroeg bij zijn want aan het einde van de middag zijn alle (lekkere) smaken wel op! De taartjes smaakte overigens heerlijk maar dat we gaan morgen eerder taartjes scoren -:)

Angeliek heeft in de avond nog een Ranger talk bijgewoond. De nationale parken hebben altijd kunstenaars in het park die daar voor kortere of lange tijd hun kunst mogen uitoefenen. Ze krijgen inwoning bij de parkrangers en als tegenprestatie geven ze dan een lezing of een Ranger talk of zoiets. vanavond was er een dame uit Los Angeles die paper cutting doet. en niet zomaar een beetje knippen, maar werkelijk mooi. Ze poseert ook internationaal en leuk om te zien ! Morgen gaan we lekker wandelen in Capitol Reef, waar we overigens geen bereik hebben behalve WiFi bij het visitor center, maar dat is niet bij de camping !

Capitol Reef Fruita campground plek C58 zonder voorzingen

Weer: wederom volop zon met ruim 20 graden