Dag 63 04052022 Grand Canyon NP - Helikoptervlucht

4 mei 2022 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag is het zover! Om 10 uur gaan Britt en Marco met een helikopter een vlucht van 50 min maken over de Grand Canyon. Na een lekker ontbijtje zijn we even na half 9 aangereden. We wilden eerst nog  wat water lozen en aanvullen maar er stonden al wat campers in de wacht. Dat doen we dan maar na de vlucht!

We waren dus al mooi op tijd bij de luchthaven van Grand Canyon die even buiten het park ligt. Na een safetybreefing zijn we met een ander Amerikaans koppel in de helikopter gestapt.

Super gaaf hoe de helikopter wegvliegt en dan galmen de klanken van het nummer “Highway to the Dangerzone” uit de film TopGun door de koptelefoon. Kippenvel!

We zijn eerst laag over de boomtoppen van South Rim gevlogen om daarna net ten oosten van Desert View de Canyon in te vliegen. Ook hierbij weer ondersteund door muziek die langzaam opgevoerd werd tot het moment Surpreme. Woow wat gaaf is die Canyon! Waarbij de Coloradorivier een mooie groene kleur heeft en de zijrivieren (Little Colorado) een gifblauwe kleur hebben. Dit laatste komt door mineralen die aanwezig zijn.

Daarna zijn we via de East Rim en Navajo Nation (waar we nog bizons zagen) naar Imperial Point gevlogen. Bij Imperial point zijn we aan de noordkant weer de Canyon ingevlogen met daarbij een mooi uitzicht op The Battleship en North Rim. Uiteindelijk zijn we via Dragon Head en Hermits Rest weer naar de luchthaven gevlogen. De vader en moeder van Angeliek hebben ook een keer een helikoptervlucht gemaakt in de Grand Canyon. Angeliek’s vader heeft het daar nog steeds over en wij kunnen hem nu heel goed begrijpen.

Echt een toppertje. Mocht je in de gelegenheid zijn om het een keer te doen!! Niet twijfelen

Angeliek stond ons al op te wachten en heeft zelf ook mooie foto’s gemaakt van onze vertrek en aankomst. Uiteraard hebben we mooie foto’s als aandenken maar de belevenis is voor eeuwig!

Tja daar staan we weer met beide voetjes op de grond op weg naar de Dumpstation. Het gewone vakantieleven gaat ook weer verder-:). Bij de dumpstation merkte we al op dat het niet zo lekker ging. Een tweetal Oosterburen gingen voor het eerst dumpen! Altijd spannend maar gelukkig zijn we ervaren en met goede hulp van Angeliek waren zij ook weer snel op pad. Uiteindelijk ging het bij ons ook snel, dat we tegen twaalf uur weer genoten van een lekkere lunch op de camping en buiten in de zon.

In de middag hebben we de bus gepakt naar Hermits Rest. Ondanks de mooie uitzichten merkten we dat ons energieniveau wat wegzakte. We zijn weer lekker teruggegaan naar onze camping. We hebben een heerlijk vuurtje gemaakt en de BBQ was weer van topniveau! Kortom een heerlijke en onvergetelijke dag!

Morgen gaan we naar Page om de Antilopen Canyon te bezoeken. We zijn heel benieuwd hoe Britt het gaat vinden!

Mather Campground plek 92 (zonder voorzieningen)

Weer: Overdag 22 graden en volop zon en ‘s nachts tegen het vriespunt aan

Km gereden: 24 km

1. Ingrid:
    6 mei 2022
    Wow wat een prachtige ervaring zeg!!!
  2. Familie Verhoeven:
    Gaaaf britt en Marco en Angelique
  3. Maria Meulepas:
    6 mei 2022
    Wauw wat boffen jullie en vooral Britt ,en ja de canyon vlucht is fantastisch, vooral met de muziek die het helemaal compleet maakt.Nog veel plezier.