Dag 50 Morro Bay en Bluff Trail

21 april 2022 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Vandaag wakker geworden met wat meer serieuze regendruppels. Het is voor de eerste keer in de ruim 6 weken dat we in de USA zijn dat er plassen op de camping liggen. We hebben wel serieuze regen en wind gehad maar toen hadden we een reisdag. De temperatuur ligt ook ruim onder de 20 graden. Dus voor het eerst een dagje met een lange broek en waarschijnlijk veel spelletjes binnen doen -:)

Echter naarmate de ochtend vorderde klaarde het weer wat op en af en toe kwam de zon tevoorschijn. De verwachting zijn ook redelijk dat we onze camper gepakt hebben en naar Montana De Oro State Park zijn gereden zo’n 15 km ten zuiden van Morro Bay. We hebben onze camper tegenover de camping neergezet zodat we er ook weer makkelijk konden uitrijden. Wat een gave kust en ook een stevige branding met golven van 5 tot 6 meter hoog. Een paar durfals lagen in het water om lekker te surfen op de golven. Wel riskant met al die rotsen dicht bij de kust maar petje af hoor!!

We zijn eerst ff lekker over het strand gelopen waarbij zowaar zon en blauwe lucht dat onze jas en trui wel weer uit konden. Daarna hebben we de Bluff Trail gelopen bij Montana De Oro. wat een gave rotsformaties en ook mooi hoe de hoge golven hierop breken! In de verte zagen we de 410m hoge Valencia Peak liggen met af en toe een wolken ervoor. Super ochtendje!

Het werd al wat meer bewolkt en ook wat frisser dat we weer terug zijn gereden naar Morro Bay. Bij onze camping ligt een leuk cafeetje met een goed menukaart. We besloten daar lekker te lunchen met een lekker biertje erbij. Snel begon het te betrekken en inmiddels zitten we binnen in onze camper want het regent buiten. Dus helaas geen vuurtje en BBQ. Dit hadden we al voorzien dat we eerst lekker gedoucht hebben in onze camper en soep met brood is een perfect alternatief. Met een lekker muziekje erbij zijn we dit keer wel op dit met ons reisverhaal. Morgen rijden we weer verder door langs de kust en gaan we richting Big Sur park.

Morro Bay State Park plek 11 water en elektra

Weer: 15 tot 20 graden met in de ochtend en avond regen.

Km gereden: 32 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ruud en Friedi:
    22 april 2022
    Wat een prachtige kust. En wat maken jullie een mooie reis!