Dag 49 Leo Carrillo State Park - Morro Bay

20 april 2022 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Nadat de wolken waren opgetrokken zijn we weer met een blauwe lucht en zon vertrokken. Vandaag weer een langere reisdag van zo’n 300 km voor de boeg. Waarschijnlijk wel grotendeels via Highway 101 de snelwegversie van Highway 1. Na ruim anderhalf uur rijden kwamen we aan bij onze eerste stop bij Gaviota State Beach. Een mooi strand met nog een camping en volgens ons een oude spoorbrug. We konden niet achterhalen of de spoorlijn nog in gebruik was maar we vermoeden van niet, aangezien de oceaan al goed bezig was om de rotsen af te kalven. De koffie en de koekjes smaakten heerlijk. We waren overigens niet de enigen die dit bedacht hadden-:). Wel een leuke camping en alternatief mochten alle campings langs de kust al vol zijn.

Daarna wilde we toch wat Europese sfeer opsnuiven zodat we 14 mijl verder naar Solvang zijn gereden. Solvang ook wel bekend als “Little Denmark” is een klein plaatsje met Deense uitstraling. Het werd in 1911 gesticht door drie Deense immigranten en heeft tegenwoordig veel weg van een Scandinavisch themapark met windmolens en Deense lekkernijen. We hebben ons laten verleiden tot een lekkere Deense lunch en hebben ook wat Deense gebakjes meegenomen voor vanavond bij de koffie. We zijn blij dat we dit toch behoorlijk toeristisch plaatsje bezocht hebben!! Daarna zijn we weer na onze camper gelopen die stond geparkeerd op een parkeerplaats met voldoende ruimte voor RV’s

Op naar Morro Bay! een ritje van toch ruim 100 km maar goed te rijden. Highway 101 lijkt wel een beetje een Nederlandse snelweg in de Limburgse heuvels. Tegen het eind van de middag kwamen we aan op een zonovergoten camping met best wel een lekker temperatuurtje terwijl het weer op onze mobiele telefoons 14 graden Celsius aangaf. Blij dat die info verkeerd was-:) Nadat we onze camper hadden geïnstalleerd en een lekker wijntje in de zon hebben gedronken, zijn we nog even naar de Marina en door het park annex golfbaan gelopen. Wow mooi gebied!

Oh ja ook nog het avondeten voorbereiden. Om het proces van gisterenavond toch iets te versnellen heb we maar even de bijl van de buren geleend om wat blokken hout te verkleinen. We hebben nl geen zin om meer dan 40 dollar uit te geven voor een bijl die we toch niet mee kunnen nemen. Wellicht dat ze nog een Amerikaanse Gamma hebben waar een bijltje 7 dollar kost. Soms blijven we Nederlanders-:)!!! De BBQ was heerlijk waarna we lekker genoten hebben van het kampvuur.  De rest van de avond zijn we nog even bezig geweest om te vluchten te bekijken van en naar Nederland. Mogelijk dat ons nichtje ons komt opzoeken in Amerika. Haha samen met ons lekker stukje Route 66, Grand Canyon, Page en de nationale parken van Utah bezoeken.

Morro Bay State Park, plek 11 water en elektra

Weer 20 graden met volop zon