Dag 38 09042022 Sedona - Lake Havasu State Park

9 april 2022 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag was een lange reisdag. We hadden wel al besloten om het rustig aan te doen, ook omdat het waait en we ook niet al te vroeg in Lake Havasu wilden zijn. Dit omdat de temperatuur in Lake Havasu 37 gr was en wij liever tegen de avond wilde aankomen zodat het enigszins zou zijn afgekoeld.

Nadat we in de ochtend nog even met het thuisfront en de buurtjes hebben gebeld, zijn we rond de klok van 10 uur weggereden uit rotondehoofdstad Sedona, wat een rotondes! maar dat is wel veilig. We hadden ook al gekeken om via Flagstaff naar Lake Havasu te gaan. Tot aan Flagstaff ging het goed. De weg was goed en nog geen harde wind. Dat veranderde toen we de IS 40 op reden richting het westen. De eerste stop was bij de Starbucks in Williams. Na een lekker bak koffie met Lemon Cake zijn we op weg gegaan naar het volgende deel. Omdat we nog een keertje een deel van de IS 40 richting de Oost kan op zullen rijden, hebben we voor vandaag geen Route 66 op de planning staan. Echter in Seligman zijn we toch gestopt omdat het zo hard waaide hebben we de etappes iets korter gemaakt en wat meer pauzes ingelast.

Toen we weer de snelweg op wilde draaien ging (uiteraard zouden we bijna zeggen) ook de sensor weer aan voor de windwaarschuwing.  Deze sensor denkt namelijk in de krappe bocht met wind dat we instabiel zijn. Gelukkig hebben ze ons hiervoor gewaarschuwd bij Road Bear en na ruim 5 minuten op een toerist van de snelweg weer stil te hebben gestaan was de melding weg. In Kingman zijn we gestopt om te tanken. We naderen Californië dus nog even gebruik maken van wat goedkoper tanken. Petra jij hebt ons nog wel gewaarschuwd voor het slechte wegdek van de I-40. In eerste instantie dachten wij dat je een grapje maakte want de weg lag tot Kingman er prima bij. Na het tanken leek het wel een computerspelletje hoe ontwijk ik de gaten! Ik heb medelijden met de vrachtwagenchauffeurs en snap dat ze af en toe gewoon op de linkerrijstrook gaan rijden. Wat een puinzooi!! Na 10 km lag de snelweg er weer prima bij! Geen peil op te trekken!!

Tegen half 5 waren we op het State Park. Het was nog warm en de speedboten waren flink bezig op Lake Havasu. Na een snelle maaltijd (Smac met Brood en Sushi) hebben we heerlijk na de zonsondergang zitten kijken. Het was werkelijk echt mooi en met een lekker windje erbij goed uit te houden.

De speedboten zijn tot laat in de avond op het water geweest maar uiteindelijk was het tegen 11 uur ook rustig op het water. Morgen hebben we een relaxte dag en gaat we Lake Havasu bekijken en ook van de zon genieten !

Overnachting:     Lake Havasu State Park, plek 5, Water en Elektra

Weer:                    Ochtend 12 graden - Middag 37 graden

Km gereden:        465 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. May en Corry Derks:
    Hoe prachtig!
  2. Marga:
    11 april 2022
    Ik heb weer genoten van jullie verhalen en mooie foto’s, wat is dat toch genieten.
    Wij zijn zeker 10 jr geleden in Sedona geweest en toen was het heerlijk rustig, maar een paar jaar geleden weer geweest en toen waren wij er snel weg, veel te toeristisch geworden,..
  3. Corry:
    11 april 2022
    Hallo Marco en Angeliek, wat lees ik jullie verhalen toch met plezier!
    Wat een avontuur… geniet er lekker van! Ik heb zo ook al wat voorpret op onze reis in Juni😇