Dag 30 01042022 White Sands National Park - Albuquerque

1 april 2022 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

Voor vandaag staat er een redelijke lange reisdag op het programma. We gaan ons noordwaarts verplaatsen om daarna weer naar het westen te gaan. Vannacht was in het tegenstelling tot de vorige nacht wel erg druk met de treintjes. Tja en die maken echt een herrie met een toeters. Al met al niet echt beste geslapen en denk dat we er vanavond vroeg in gaan.

We hebben 1 tussenstop gepland bij Valley of Fires recreation area en omdat we nog veel kilometers moeten rijden, hebben we besloten geen extra stops te maken. Het bekijken van petroglyphen gaan we nog wel bij Petroglyph NM in Albuquerque doen. Het was een vermoeiende rit met name ook omdat er veel wind stond en dat rijd niet echt lekker.

Valley of Fires Recreation Area was een leuke tussenstop waar je tussen het gestolde lava kan wandelen. Dit is nog een relatief jong gebied. De vulkaanuitbarsting is van 5000 jaar geleden. Ook mooi om te zien dat er overal tussen de lava planten groeien. Er werd ook gewaarschuwd voor de ratelslang, maar die hebben we gelukkig niet gezien.

FA4668AA-515F-436A-B0CA-370F380AC96FC5764FAE-2CF9-473A-B5B3-D44E70C684E50D9B7CBE-20E2-4073-A609-710694299546

Verder was het maar een saaie weg naar Albuquerque en tegen 16.00 uur waren we op de camping.  Na even te hebben gerelaxed zijn we gaan eten bij de Kaktus Brewing Co die naast de camping is gelegen. Wat een leuke plek en zeker een aanrader om te doen als je de op KOA in Albuquerque/Bernalillo staat ! We hebben een heerlijke bier proeverij gedaan en lekker pizza en pretzels gegeten. Het doet een beetje Duits aan. Er was ook nog live muziek, dus we hebben ons goed vermaakt.

1A09E4B3-0F91-4A22-B98F-102CE422BB86B866C245-C799-4B8B-BC5B-D2E702F911AE

Voor morgen stond oorspronkelijk Kasha Katuwe Tent Rocks op het programma. Dat is helaas nog niet open. We hebben de plannen gewijzigd en gaan morgen naar Santa Fe en Meow Wolf bezoeken. We zijn erg benieuwd wat dit is.

Camping:    Koa Albuquerque/Bernalillo, plaats 41. Met zeer schone douches en wc (lijkt wel nieuw)
Weer:           20 graden overdag.  S'nachts wordt het 2 graden. brrrr.
KM gereden:   358 kilometer