Dag 29 20230921 Rocky Mountains NP

21 september 2023 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Nadat we de afgelopen dagen het warm hadden, waren we blij dat we twee dekens mee hebben gekregen. Brrrr het is toch koud met zo’n 5 graden buiten. Gelukkig kunnen we ook nog heerlijk tegen elkaar aan kruipen als het moet.

Aangezien we vanmorgen pas om 9:00 uur het park in kunnen met onze permit, doen we het ff lekker rustig aan vanmorgen. Relax ontbijtje met een gekookt eitje! Koffie kortom helemaal goed. De zon komt er ook al goed doorheen dus het beloofd weer een stralende dag te worden. Als eerste zijn we met onze camper rustig omhoog gereden (trail ridge road) om uiteindelijk te eindigen bij het Alpine Visitor Center. Het hoogst gelegen Visitor Center op 11.796 ft, bijna 3600m hoogte. Er ligt nog een verdwaalde sneeuwplaat maar ook hier lekker weer. De wc’s in het Visitor Center zijn al dicht aangezien het hier ‘s-nachts al vriest. Onderweg nog vaak gestopt om te genieten van het mooie uitzicht!
In het Alpine Visitor Center hebben we nog ff een stempeltje gescoord voor NP paspoort. Daarna zijn we weer rustig naar beneden gereden aangezien we vanaf 12 uur weer toegang hebben voor Bear Lake.

oja en ondertussen hebben we ook nog even met Meike gebeld . Die is 18 jaar geworden en heeft dat gevierd in haar tijdelijk woning ( haha ze past op ons huis). Volgens ons maakt ze het daar prima !

Tegen 12:30 uur hebben we onze camper weer geparkeerd bij de Park & Ride parkeerplaats. Voordat we gaan wandelen nog ff lunchen. Heerlijk Smack op brood met jus d’orange. Altijd lekker zo tussen de middag.

Hup wandelschoenen aan en met de bus naar Bear Lake. Eerst hebben we de trail gelopen naar Nymph Lake. Een smerig klimmetje moet ik zeggen maar goed we hebben redelijk geoefend de afgelopen weken hahaha. Daarna naar de Alberta Falls en via Glacier Gorge Trailhead naar de volgende bushalte gelopen. Het was een goede keuze want na 10 minuten kwamen we een kudde herten en hindes tegen in de bossen. Wooww zo dichtbij heb ik ze in het wild nog nooit niet gezien. Zo die bull en wat een gewei!! Daar moet je geen ruzie mee krijgen!! -:). We hebben wel een half uur met een aantal mensen deze geweldige dieren bekeken. Op een gegeven moment raakten we bijna ingesloten dat we ruimte voor de dieren hebben gemaakt. Een chagarijnige bull wil je ook niet achter je aan krijgen!

Met deze belevenis gaat het wandelen ook ineens een stuk soepeler -:). De Alberta Falls lag mooi in de zon en je ziet hier al mooi het verkleuren van de bladeren! Gelukkig hoefde we ook niet zo lang op de bus te wachten dat we tegen 17 uur weer op de camping waren. Overigens we hoorde een mannelijke Elk heel hard burglen. Wat een geluid maken die beesten

Aangezien we vandaag alle voorzieningen hebben, hebben we heerlijk gedoucht in de camper, alles geloosd wat we wilde lozen en het verse water is weer aangevuld. Als diner hebben we fish & Chips gegeten van zoete aardappelen. Nu zitten we heerlijk te chillen in onze camper. Het is inmiddels al donker en het koelt al snel af!

Camping: Manor RV Park plek 81 FHU

Weer: 5-19 graden volop zon

km gereden: 89 km (je maakt dan toch wel je kilometers op zo’n dag)

1. Wendy Brusse:
    Mooie foto's weer!
  2. Ingrid:
    22 september 2023
    Wat is de natuur daar toch prachtig. Mooi om deze dieren van zo dichtbij te kunnen zien!
  3. Marga:
    22 september 2023
    Wat is het toch mooi en om de dieren zo dichtbij te zien is geweldig natuurlijk.
  4. Liesbeth:
    22 september 2023
    Sodeknetters wat een boel Elk!
  5. Marijke Bongers-Meulepas:
    Mooie natuurfoto's!